ФОП на загальній системі оподаткування у 2017 році можуть включати амортизацію до витрат

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Відповідно до змін,  внесених до ст. 177 Податкового кодексу Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII ФОП на загальній системі оподаткування отримали право за власним бажанням включати до витрат амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат.

Амортизації підлягатимуть витрати на:

  • придбання основних засобів та нематеріальних активів;
  • самостійне виготовлення основних засобів.

Не підлягатимуть амортизації та повністю включатимуться до складу витрат звітного періоду витрати на:

  • проведення ремонту, реконструкції, модернізації та інших видів поліпшення основних засобів;
  • ліквідацію основних засобів (у частині залишкової вартості).

Не підлягатимуть амортизації такі основні засоби подвійного призначення:

  • земельні ділянки;
  • об’єкти житлової нерухомості;
  • легкові та вантажні автомобілі.

Розрахунок амортизації основних засобів та нематеріальних активів здійснюватиметься підприємцем лише одним методом – прямолінійним, за яким річна сума амортизації визначається діленням первісної вартості об’єкта основних засобів та нематеріальних активів, яка амортизується, на строк корисного використання об’єкта основних засобів та нематеріальних активів.

При цьому те, які активи підприємця можуть бути визнані ним основними засобами, встановлено пп. 14.1.138, а нематеріальними активами –14.1.138 Податкового кодексу. І їх первісна вартість (тобто,  витрати на придбання чи самостійне виготовлення) мають бути  підтверджені підприємцем документально.

Строк корисного використання таких необоротних активів підприємець визначатиме сам, але він не може бути меншим за мінімальний, встановлений новим пп. 177.4.9 ПКУ.

Головне управління ДФС у  Хмельницькій області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Платіжна інструкція 2026: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
173435

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані 2026

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 30.09.2026. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
24569

Зовнішньоекономічна діяльність: поняття, види, нормативна база

ЗЕД — це популярна абревіатура, яка охоплює господарські операції зовнішньоекономічної діяльності. Вони досить специфічні і включають не тільки сам експорт-імпорт, але й облік реалізації та купівлі/продажу іноземної валюти. У цій консультації розповімо про зовнішньоекономічну діяльність в Україні, коли треба отримувати ліцензію, які граничні строки розрахунків у ЗЕД, а також про оподаткування ЗЕД і відповідальність за порушення
56048

Бухгалтерська довідка: як скласти та заповнити у 2026 році

Бухгалтерська довідка допоможе оформити розрахунок, виправити помилку в обліку або підтвердити господарську операцію. Пояснимо, коли її складати та які реквізити зазначити. Скачайте бланк бухгалтерської довідки та готові зразки заповнення
119498

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді