Бухгалтерська довідка: коли та як складати
Бухгалтерська довідка: форма
Бухгалтерська довідка — популярний документ у роботі бухгалтера. Її форму можете створити як на папері, так і за допомогою облікового програмного забезпечення. Чи існує її затверджена форма? Так, існує. У коментованому листі Мінфін нагадує: щоб виправити помилки в регістрах обліку комерційні підприємства керуються формою довідки з Методичних рекомендацій по застосуванню регістрів бухгалтерського обліку, затверджених наказом Мінфіну від 29.12.2000 № 356. Але зауважимо: документувати госпоперації можете і за допомогою бланків, що виготовите власноруч. Лише не забудьте включити до них обов’язкові реквізити первинних документів або типових чи спеціалізованих форм (п. 2.6 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом Мінфіну від 24.05.1995 № 88; далі — Положення № 88).
Чи може бухдовідка замінити авансовий звіт
Бухгалтерська довідка: обов'язкові реквізити
Первинні документи у паперовій/електронній формі мають обов’язкові реквізити. Не виключенням є бухдовідка. Отже, обов’язкові реквізити бухгалтерської довідки включають:
- назву документа (форми);
- дату складання;
- назву підприємства, від імені якого склали документ;
- зміст і обсяг, одиницю виміру господарської операції;
- посади і прізвища осіб, відповідальних за проведення і правильність оформлення господарської операції (окрім первинних документів, вимоги до яких встановлює Нацбанк);
- особистий підпис або інші дані, що уможливлюють ідентифікацію особи, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Залежно від характеру госпоперації і технології опрацювання облікової інформації включіть до первинки додаткові реквізити — печатку, номер документа, підставу для проведення операції тощо (ч. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІV; далі — Закон про бухоблік).
Бухгалтерська довідка: виправлення помилок ЗРАЗОК
Найпоширеніший випадок — коли бухгалтер за допомогою бухдовідки виправляє помилку. Мінфін згадує лише один спосіб, коли через бухдовідку можна внести правки, — метод «сторно». Проте бухдовідка знадобиться:
- у разі застосування методу додаткових бухгалтерських проведень;
- коли виправляєте минулорічні облікові помилки, що вплинули на фінрезультат.
Як діяти, коли керівник не має змоги підписати документи, наприклад, перебуває у відпустці, відрядженні, на лікарняному тощо? Із паперовими документами можна знайти рішення. З електронним документообігом та різними КЕП посадових осіб розібратися складніше — виникає багато запитань щодо правомірності поставлених підписів. У статті підкажемо, як передати повноваження підписувати документи на час відсутності керівника та уникнути ризиків
Бухдовідка про неправильну класифікацію об’єкта НА
Приклад заповнення бухгалтерської довідки на виправлення помилки з податкового зобов’язання
Бухдовідка щодо занижених витрат
Бухгалтерська довідка як первинний документ
Чи є бухгалтерська довідка первинним документом? Якщо треба оформити господарську операцію, на яку законодавство не передбачає первинну документацію, складіть довідку.
За допомогою бухдовідки зможете:
- провести залік заборгованостей;
- списати доходи/витрати на фінансовий результат;
- включити фінрезультат звітного періоду до складу нерозподіленого прибутку (непокритого збитку).
Окрім цього, стосовно деяких госпоперацій бухгалтерська довідка — первинний документ і підтверджує розрахунки (табл.).
ПЕРЕГЛЯНУТИ ТАБЛИЦЮ ПОВНІСТЮ ⏩
Як оформити бухгалтерську довідку, якщо первинка від контрагента запізнюється
Законодавство приписує показувати госпоперації в обліку в тому звітному періоді, коли їх провели (ч. 5 ст. 9 Закону про бухоблік). Підтверджує цей факт первинний документ (ч. 1 ст. 9 Закону про бухоблік). Якщо на момент закриття звітного періоду первинка від контрагента запізнюється, дозволено задокументувати операцію самотужки (п. 2.5 Положення № 88). А саме: оформити операцію внутрішнім документом (актом).