Невраховані податкові накладні 2014 року: як бути з податковим кредитом

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Із 01.01.2015 втратила чинність норма, за якою платник міг включати до податкового кредиту суми ПДВ за отриманими податковими накладними протягом 365 днів з дати складання податкової накладної. Тому всі податкові накладні, складені у звітних податкових періодах 2014 року, слід було включити до податкового кредиту не пізніше грудня 2014 року.

Утім, платник має право виправити помилки у раніше поданих ним податкових деклараціях через уточнюючі розрахунки з урахуванням обмежень, встановлених статтею 102 Податкового кодексу України (ПК).

Тож платники, які не включили податкових накладних, складених до 01.01.2015, до податкового кредиту відповідних періодів, могли подати уточнюючі розрахунки за відповідні періоди. Це стосується податкових накладних, складених до 01.01.2015, як в електронному, так і в паперовому вигляді; як зареєстрованих, так і тих, що за правилами, чинними до цієї дати, не підлягали реєстрації в ЄРПН.

Якщо суму ПДВ за податковою накладною, з дати складання якої не минуло 1095 днів, не включили до податкового кредиту протягом 365 календарних днів, платник може включити таку суму ПДВ до податкового кредиту того звітного періоду, в якому склав таку податкову накладну, подавши уточнюючий розрахунок. Але за умови, що не сплив строк давності (не минуло 1095 календарних днів із дати складання податкової накладної) та реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Лист ДФС від 18.08.2017 № 1664/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13259

Розрахунок коригування до податкової накладної: як скласти

У консультації про розрахунок коригування до податкової накладної та причини коригувань, які податкова визначила для його складання. Наведемо умовні коди в розрахунку коригування, їхнє призначення та приклади складання розрахунків коригування з різними кодами («101», «102», «103», «104» і «301»)
951999

Єдиний реєстр податкових накладних

Скласти та зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування – відповідальна ділянка сучасної бухгалтерії. У цьому огляді – про особливості функціонування ЄРПН та СЕА
35068

Податкова накладна 2026: приклад заповнення

Платники ПДВ мають вчасно реєструвати податкові накладні навіть під час воєнного стану. Як правильно скласти податкову накладну за новою формою 2026 — у консультації з прикладами та зразками для скачування
456142

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді