Постанова Правління НБУ від 17.11.2017 № 116, Постанова Правління НБУ від 17.11.2017 № 117
Нацбанк посилив контроль за операціями небанківських фінансових установ і комерційних агентів банків із приймання готівки у гривні для подальшого її переказу.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Так, небанківські фінансові установи та комерційні агенти банків відтепер будуть зобов’язані відкрити в якомусь банку окремий рахунок/рахунки та забезпечити зарахування на нього готівки у гривні, прийнятої для подальшого її переказу.
З позиції регулятора, такий крок дасть змогу забезпечити прозорість таких операцій і уникнути ризиків використання прийнятої готівки в тіньових схемах. Нацбанк також наголосив, що положення цього документа узгоджуються з положеннями Директиви (ЄС) 2015/2366 у частині зберігання коштів, отриманих від користувачів платіжних послуг, на окремих рахунках у банках.
Щоб забезпечити відображення у бухгалтерському обліку операцій, що здійснюють комерційні агенти банків в Україні, з приймання коштів для подальшого їх переказу за призначенням, НБУ вніс зміни до плану рахунків бухгалтерського обліку банків України та Інструкції про застосування плану рахунків бухгалтерського обліку банків України.
Постанови № 116 і № 117 набули чинності 22.11.2017.
Авансовий звіт — це основний документ, який підтверджує витрати підзвітної особи. У бухгалтерській роботі важливо мати під рукою правильний зразок і бланк, щоб заповнити документ без помилок. Тут ви можете скачати авансовий звіт 2025 у форматі Excel безплатно
Облікова політика підприємства — це документ, у якому ви закріплюєте свій підхід до ведення бухобліку та складання фінансової звітності. Якщо нормативні акти передбачають варіанти — обираєте один. Якщо варіантів немає — фіксуєте власний обліковий підхід до окремих операцій.
У разі спорів із податковою облікова політика може стати вашим аргументом у суді. Тож підходьте до її розробки стратегічно: формуйте правила, дотримуйтеся їх на практиці — і матимете додатковий захист у разі перевірок або претензій
У консультації розглянемо, що таке поворотна фінансова допомога, поворотна фінансова допомога від засновника, чим вона відрізняється від звичайної позики. Дізнаємося, чи оподатковується поворотна фінансова допомога, що із її дисконтуванням і багато інших важливих аспектів
Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у серпні. Це нові або оновлені консультації, форми із зразками заповнення, довідники, які вплинуть на роботу бухгалтера у серпні