Що чекає на платників акцизного податку з 1 липня 2019 року

З 01.07.2019 року запроваджується:

Ліцензії на право виробництва пального

Річна плата за ліцензії на право виробництва пального становить 780 гривень.

Ліцензії на право виробництва пального видаються, призупиняються та анулюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Ліцензії видаються терміном на п’ять років, а сплата за них справляється щорічно.

Штрафна санкція за виробництво пального без наявності ліцензії — 1 000 000 грн.

Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним

Річна плата за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним становить 2000 гривень на кожне місце роздрібної торгівлі пальним, плата справляється щорічно і зараховується до місцевих бюджетів.

Ліцензії видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб’єкта господарювання терміном на п’ять років.

Штрафна санкція за роздрібну торгівлю пальним без наявності ліцензії — 250 000 гривень.

Ліцензії на право зберігання пального

Річна плата за ліцензії на право зберігання пального становить 780 гривень.

Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п’ять років".

Ліцензії на право оптової торгівлі пальним

Річна плата за ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності у ліцензіата місць оптової торгівлі пальним — 5 000 грн. за кожне таке місце.

Річна плата за ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності у ліцензіата місць оптової торгівлі пальним — 10 000 грн. за кожне таке місце.

Ліцензії на право оптової торгівлі пальним видаються органом виконавчої влади, уповноваженими Кабінетом Міністрів України терміном на п’ять років.

Оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюється суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії.

Штрафна санкція за оптову торгівлю пальним або зберігання пального без наявності ліцензії — 500 000 гривень.

"Імпорт або експорт пального здійснюється за наявності у суб’єкта господарювання, що імпортує або експортує пальне, ліцензії на право виробництва або зберігання, або оптової чи роздрібної торгівлі пальним.

Акцизний податок — 2019

Що чекає на платників акцизного податку з 1 липня 2019 року
ТЕТЯНА НИЖНИКЕксперт МСFR Головбух
Цього року на долю платників акцизного податку випало чимало змін. І все — через Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» від 23.11.2018 № 2628-VIII. Частина новацій вже діє, деякі — запрацюють протягом року. Тож розглянемо, що й до чого.

Вводяться нові визначення, що безпосередньо стосуються адміністрування акцизного податку. А саме: акцизний склад пересувний, та розпорядник акцизного складу пересувного.

Акцизний склад пересувний — це транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.

Розпорядник акцизного складу пересувного — суб’єкт господарювання — платник акцизного податку, який є власником пального, та який з використанням транспортного засобу незалежно від того, кому належить такий транспортний засіб:

— реалізує або зберігає пальне або спирт етиловий;

— ввозить пальне на митну територію Україні, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 Кодексу.

Розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов’язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі у такі строки:

  • акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів — не пізніше 1 липня 2019 року;
  • акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів — не пізніше 1 жовтня 2019 року;
  • акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів — не пізніше 1 січня 2020 року".

Також, запроваджено штрафні санкції за наступні порушення:

Відсутність реєстрації акцизних складів в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку — розпорядником акцизного складу — тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1 000 000 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення — тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 2 000 000 гривень.

Незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасної передачі до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, електронних документів, що містять дані щодо фактичних залишків пального та обсягів обігу пального або спирту етилового — тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1 000 гривень за кожний не переданий електронний документ".

Паливні акцизи 2019

Необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці наливу (відпуску) пального, розташованою на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі — тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 150 000 гривень за кожний необладнанний резервуар та/або не зареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце наливу (відпуску) пального або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або не зареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.

Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених абзацом першим цього пункту, тягне за собою призупинення реєстрації платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового до моменту обладнання резервуарів та/або місць наливу (відпуску) пального або місць отримання та відпуску спирту етилового на акцизному складі витратомірами-лічильниками, витратомірами-лічильниками спирту етилового та/або рівномірами-лічильниками з їх відповідною реєстрацією".

За матеріалами ГУ ДФС у Вінницькій області


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Історичне збільшення податків: коментар експерта щодо законопроєкту № 11416-д

Доопрацьований законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» від 30.08.2024 № 11416-д ухвалила ВРУ. Розглянемо, що для платників податків наразі відомо
2095

Ставки акцизного податку на пальне, акцизний склад, проміжні продукти: вересневі зміни

Тримайте інформацію про ставки акцизного податку на пальне, що діють із 1 вересня, та новий критерій, коли не виникає акцизний склад. Про всі нововведення за Законом № 3878 читайте в огляді експерта
588

Акцизний податок 2024

Про акциз, особливості його нарахування за основними групами підакцизних товарів (алкоголь, тютюнові вироби, паливо, легкові автомобілі), оновлення щодо підакцизних товарів, акциз у роздрібних торговців тютюновими виробами, втрату підакцизних товарів в умовах воєнного стану – у цьому огляді
93750

Підакцизні товари в Україні 2024

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2024 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
56930

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді