З 01.07.2019 року запроваджується:
Ліцензії на право виробництва пального
Річна плата за ліцензії на право виробництва пального становить 780 гривень.
Ліцензії на право виробництва пального видаються, призупиняються та анулюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Ліцензії видаються терміном на п’ять років, а сплата за них справляється щорічно.
Штрафна санкція за виробництво пального без наявності ліцензії — 1 000 000 грн.
Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним
Річна плата за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним становить 2000 гривень на кожне місце роздрібної торгівлі пальним, плата справляється щорічно і зараховується до місцевих бюджетів.
Ліцензії видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб’єкта господарювання терміном на п’ять років.
Штрафна санкція за роздрібну торгівлю пальним без наявності ліцензії — 250 000 гривень.
Ліцензії на право зберігання пального
Річна плата за ліцензії на право зберігання пального становить 780 гривень.
Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п’ять років".
Ліцензії на право оптової торгівлі пальним
Річна плата за ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності у ліцензіата місць оптової торгівлі пальним — 5 000 грн. за кожне таке місце.
Річна плата за ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності у ліцензіата місць оптової торгівлі пальним — 10 000 грн. за кожне таке місце.
Ліцензії на право оптової торгівлі пальним видаються органом виконавчої влади, уповноваженими Кабінетом Міністрів України терміном на п’ять років.
Оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюється суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії.
Штрафна санкція за оптову торгівлю пальним або зберігання пального без наявності ліцензії — 500 000 гривень.
"Імпорт або експорт пального здійснюється за наявності у суб’єкта господарювання, що імпортує або експортує пальне, ліцензії на право виробництва або зберігання, або оптової чи роздрібної торгівлі пальним.
Акцизний податок — 2019
Вводяться нові визначення, що безпосередньо стосуються адміністрування акцизного податку. А саме: акцизний склад пересувний, та розпорядник акцизного складу пересувного.
Акцизний склад пересувний — це транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.
Розпорядник акцизного складу пересувного — суб’єкт господарювання — платник акцизного податку, який є власником пального, та який з використанням транспортного засобу незалежно від того, кому належить такий транспортний засіб:
— реалізує або зберігає пальне або спирт етиловий;
— ввозить пальне на митну територію Україні, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 Кодексу.
Розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов’язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі у такі строки:
- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів — не пізніше 1 липня 2019 року;
- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів — не пізніше 1 жовтня 2019 року;
- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів — не пізніше 1 січня 2020 року".
Також, запроваджено штрафні санкції за наступні порушення:
Відсутність реєстрації акцизних складів в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку — розпорядником акцизного складу — тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1 000 000 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення — тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 2 000 000 гривень.
Незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасної передачі до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, електронних документів, що містять дані щодо фактичних залишків пального та обсягів обігу пального або спирту етилового — тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1 000 гривень за кожний не переданий електронний документ".
Необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці наливу (відпуску) пального, розташованою на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі — тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 150 000 гривень за кожний необладнанний резервуар та/або не зареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце наливу (відпуску) пального або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або не зареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.
Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених абзацом першим цього пункту, тягне за собою призупинення реєстрації платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового до моменту обладнання резервуарів та/або місць наливу (відпуску) пального або місць отримання та відпуску спирту етилового на акцизному складі витратомірами-лічильниками, витратомірами-лічильниками спирту етилового та/або рівномірами-лічильниками з їх відповідною реєстрацією".