Проаналізувавши судову практику щодо застосування адмінвідповідальності до посадових осіб суб’єктів господарювання за порушення вимог податкового законодавства, ДФС дійшла невтішного висновку, що правильність розгляду справи та обгрунтованість застосування стягнення залежать від того, наскільки грамотно складений протокол про адміністративні правопорушення (далі — протокол). Посадові ж особи контролюючих органів при складанні протоколів в більшості випадків допускають однотипні помилки всупереч вимогам КпАП, результатом чого є неправильне вирішення справи, а то й її закриття.
Так, підставами для закриття судом провадження у справі є те, що:
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
- на момент вчинення правопорушення особа, щодо якої складено протокол, не була посадовою особою суб’єкта господарювання;
- на момент складання протоколу закінчився тримісячний строк (з дня вчинення правопорушення, при триваючому правопорушенні — з дня його виявлення) для накладення стягнення;
- неправильно кваліфіковано правопорушення. А можливість перекваліфікації дій правопорушника КпАП не передбачає;
- у протоколі не розкрито суть адмінправопорушення, не зазначені конкретні дії посадової особи, у зв’язку з чим неможливо встановити, яке саме порушення вчинив платник податку;
- неправильно визначено суб’єкта правопорушення;
- посадовцями контролюючих органів порушено інші положення КпАП.