Техобслуговування та ремонт авто в обліку підприємства
Виплата страховою компанією страхових платежів не є об'єктом оподаткування ПДВ.
Проте операція з постачання послуг із ремонту автомобіля є об'єктом оподаткування ПДВ. Тому платник ПДВ, який виконує такий ремонт:
- на дату, що сталася раніше (отримання страхового відшкодування в рахунок оплати вартості ремонту транспортного засобу або фактичного надання послуг із ремонту транспортного засобу) визначає податкові зобов'язання з ПДВ. Зобов’язанням визначають виходячи з договірної вартості ремонту;
- складає і зареєструє в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН) податкову накладну (далі — ПН) за такою операцією.

Власник (платник ПДВ) транспортного засобу при отриманні послуг із ремонту транспортного засобу, які оплачує страхова компанія,:
- включає до складу податкового кредиту суму ПДВ за такою операцією (на підставі належним чином складеної та зареєстрованої в ЄРПН ПН);
- в тому ж звітному (податковому) періоді визначає податкові зобов'язання з ПДВ на підставі пункту 198.5 Податкового кодексу України (далі — ПК). Оскільки за ремонт транспортного засобу сплачував не він, а страхова компанія.
Особливості складання податкових накладних відповідно до пункту 198.5 ПК визначено пунктами 8, 11 та 16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2005 № 1307.
Лист ДПС від 29.10.2019 № 1077/ІПК/25-01-04-01-04/
► графа «Зведена податкова накладна» ► графа «Складена на операції, звільнені від оподаткування» ► графа «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» ► заголовна частина ПН ► дата складання ► порядковий номер ► постачальник (продавець) ► отримувач (покупець) ► таблична частина ПН
Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 30.09.2026. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
У консультації про розрахунок коригування до податкової накладної та причини коригувань, які податкова визначила для його складання. Наведемо умовні коди в розрахунку коригування, їхнє призначення та приклади складання розрахунків коригування з різними кодами («101», «102», «103», «104» і «301»)
Скласти та зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування – відповідальна ділянка сучасної бухгалтерії. У цьому огляді – про особливості функціонування ЄРПН та СЕА
Підкажемо, що означають показники D і P, на що вони впливають та які їх значення допоможуть платнику ПДВ уникнути блокування податкових накладних / розрахунків коригування. Пояснимо також, як обчислюють ці показники і де їх перевірити