Співпрацюєте з ФОП? Які документи від нього отримати для неутримання ПДФО та як показати у формі № 1 ДФ

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Дисконтуємо ВСЕ: Мінфін «узаконив» жах усіх бухгалтерів

При нарахуванні (виплаті) доходів ФОПу (не залежно від системи оподаткування) та самозайнятим особам податкові агенти зобов’язані відобразити такі доходи у формі № 1ДФ за звітний квартал, у якому вони були нараховані.

Співпрацюєте з ФОП? Які документи від нього отримати для неутримання ПДФО та як показати у формі № 1 ДФ

При цьому, при нарахуванні доходу ФОП від здійснення ним підприємницької діяльності ПДФО не утримують, якщо такий підприємець надав копію документа, що підтверджує його державну як суб'єкта підприємницької діяльності:

  • для підприємця-загальносистемника таким документом може бути копія виписки або витягу з Держреєстру;
  • для підприємця-єдиноподатника — копія свідоцтва про сплату єдиного податку, або копія виписки, або витягу з Держреєстру;
  • для самозайнятої особи — копія довідки про взяття її на податковий облік як фізособу, яка провадить незалежну професійну діяльність.

При заповненні форми № 1ДФ:

  • у графі 3а «Сума нарахованого доходу» відображаєте (за звітний квартал) дохід, який нарахували підприємцю. У разі нарахування доходу його відображення у графі 3а є обов’язковим незалежно від того, виплачені такі доходи чи ні. Дохід, нарахований самозайнятій особі, відображаєте за ознакою доходу «157»;
  • у графі 3 «Сума виплаченого доходу» відображаєте суму фактично виплаченого доходу;
  • у графі 4а «Сума нарахованого податку» відображаєте суму податку, нарахованого та утриманого з доходу, нарахованого платнику податку (якщо підприємцем не надано копію документа, що підтверджує державну реєстрацію як суб'єкта підприємницької діяльності).
  • у графі 4 «Сума перерахованого податку» відображаєте фактичну суму перерахованого податку до бюджету (у разі нарахування податку та відображення у графі 4а).

Якщо підприємець надав копію документа, що підтверджує його державну реєстрацію як суб'єкта підприємницької діяльності, то графи 4а «Сума нарахованого податку» та 4 «Сума перерахованого податку» не заповнюєте (в таких графах проставляєте нулі).

За матеріалами ДПС у Запорізькій області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

ФОП на загальній системі 2026: умови перебування та податки

Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2026 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між минулорічним кварталом IV та цьогорічним кварталом І, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2026 році? Відповіді — в огляді
791440

Перевищення ліміту доходу ФОП у 2026-2027 роках

Платникам єдиного податку треба контролювати, аби їхній річний дохід не перевищив дозволений ліміт. Пояснимо, які наслідки чекають ФОП у 2026 році, як оподаткувати суму перевищення та коли перейти до іншої групи або на загальну систему — у консультації
6165

Пільги для мобілізованих ФОПів під час воєнного стану: розбираємо новації

Мобілізованих ФОПів в автоматичному режимі звільнятимуть від податків і звітності — без зайвої бюрократії. З’ясуймо, як працюють нові норми, кого вони стосуються і що потрібно знати, аби скористатися пільгами
3368

Військовий збір для ФОП 2 групи у 2026 році: ставки, строки сплати, пільги

ФОПи другої групи на єдиному податку стали платниками військового збору з минулого 2025 року. Розповідаємо, скільки і коли сплачувати, хто має пільги та в яких випадках можна не платити військовий збір
3831

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді