Як оформити припинення трудового договору у зв’язку зі смертю працівника

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Кодекс законів про працю України не містить такої підстави припинення трудового договору, як смерть працівника. Тому, в такому випадку припинення трудового договору здійснюють на підставі норм трудового законодавства з урахуванням норм цивільного законодавства.

Як оформити припинення трудового договору у зв’язку зі смертю працівника

Підставою для наказу про виключення працівника зі списків працівників у зв’язку зі смертю можуть бути лише свідоцтво про смерть або судове рішення про визнання працівника померлим. Копія наказу та копія свідоцтва про смерть (судове рішення про визнання працівника померлим) додають до особової картки померлого працівника.

Держпраці зазначає дата видачі наказу зазвичай не співпадає з датою смерті працівника. Проте у наказі датою припинення трудового договору має бути саме дата смерті, яку зазначили у документі, що підтверджує смерть працівника.

Остаточний розрахунок померлому працівнику нараховують за фактично відпрацьований час. Також проводять розрахунок компенсації за невикористані дні відпусток (щорічної та додаткової відпустки на дітей). При цьому слід пам’ятати, що відрахування із заробітної плати за невідпрацьовані дні відпустки у разі смерті працівника не провадять. Якщо працівник до моменту смерті був на лікарняному, що підтверджує листок непрацездатності, такий лікарняний необхідно оплатити. Грошову компенсацію виплачують членам його сім’ї, а у разі їх відсутності — вона входить до складу спадщини.

Трудову книжку померлого працівника видають на руки його найближчим родичам під розписку або надсилають поштою на їхню вимогу.

За інформацією ГУ Держпраці у Дніпропетровській області

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Середньооблікова кількість штатних працівників: приклад розрахунку

Під час розрахунку середньооблікової кількості штатних працівників є нюанси, які варто врахувати, аби все було правильно. Так, як хоче Держстатистика. У консультації — правила та приклади розрахунку цього показника
181881

Інвентаризація земель 2025: порядок проведення, документи та строки

Земля є специфічним об’єктом обліку, з яким має справу далеко не кожне підприємство. Як провести інвентаризацію земель та відобразити земельні ділянки в обліку підприємства, — у цій консультації
7135

Професійна сертифікація за МСФЗ: навчальна програма для бухгалтерів

Чимало українських підприємств почали застосовувати Міжнародні стандарти фінансової звітності, які поки що не є обов’язковими для всіх. Проте Україна йде в Європу, і перехід бізнесу з національних стандартів на МСФЗ — питання часу. І щоб ви не гаяли час, не шукали, як правильно застосувати МСФЗ вперше, з чого має складатися звітність, як змінити облікову політику, — Вища школа Головбуха уже підготувала для вас програму підвищення кваліфікації «Професійна сертифікація за МСФЗ»
4336

ЄСВ: ставки, сплата, строки звітування

ЄСВ — це обов’язковий платіж, який сплачують роботодавці за найманих працівників при нарахуванні зарплати чи винагород за ЦПД. ФОПи сплачують його за себе. Дізнайтеся про останні зміни та актуальні правила — у нашій статті
153196

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді