Як оформити припинення трудового договору у зв’язку зі смертю працівника

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Кодекс законів про працю України не містить такої підстави припинення трудового договору, як смерть працівника. Тому, в такому випадку припинення трудового договору здійснюють на підставі норм трудового законодавства з урахуванням норм цивільного законодавства.

Як оформити припинення трудового договору у зв’язку зі смертю працівника

Підставою для наказу про виключення працівника зі списків працівників у зв’язку зі смертю можуть бути лише свідоцтво про смерть або судове рішення про визнання працівника померлим. Копія наказу та копія свідоцтва про смерть (судове рішення про визнання працівника померлим) додають до особової картки померлого працівника.

Держпраці зазначає дата видачі наказу зазвичай не співпадає з датою смерті працівника. Проте у наказі датою припинення трудового договору має бути саме дата смерті, яку зазначили у документі, що підтверджує смерть працівника.

Остаточний розрахунок померлому працівнику нараховують за фактично відпрацьований час. Також проводять розрахунок компенсації за невикористані дні відпусток (щорічної та додаткової відпустки на дітей). При цьому слід пам’ятати, що відрахування із заробітної плати за невідпрацьовані дні відпустки у разі смерті працівника не провадять. Якщо працівник до моменту смерті був на лікарняному, що підтверджує листок непрацездатності, такий лікарняний необхідно оплатити. Грошову компенсацію виплачують членам його сім’ї, а у разі їх відсутності — вона входить до складу спадщини.

Трудову книжку померлого працівника видають на руки його найближчим родичам під розписку або надсилають поштою на їхню вимогу.

За інформацією ГУ Держпраці у Дніпропетровській області


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Звіт про виконання будівельних робіт 2025

Облік у будівництві специфічний. Бухгалтер має ще й знати правила галузевої статзвітності. Ця консультація щодо заповнення звіту про виконання будівельних робіт (форма № 1-кб (місячна)) допоможе розібратися і заощадити час
14467

Звіт про відповідність резидента Дія Сіті: як заповнити і коли подати

1 червня — дедлайн подання Звіту про відповідність резидента Дія Сіті та незалежного висновку. У цій консультації знайдете все, на що треба зважити, аби не втратити правових та податкових преференцій
53

Як відобразити в обліку та оподаткувати спецодяг

Безплатно забезпечити працівника спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту (ЗІЗ) на роботі — це обов’язок роботодавця. Правильно відобразити це в обліку — обов’язок бухгалтера. У консультації — як придбати та оформити ЗІЗ, як їх облікувати і списати з різними варіантами оподаткування
65230

Малоцінні необоротні матеріальні активи: відображаємо в обліку

Малоцінні, але необхідні, особливо в офісі. Хто відмовиться в спеку від кондиціонера чи в холод від обігрівача? Принтери, сканери, ксерокси, меблі, кондиціонери — більшість офісного обладнання належить до малоцінних необоротних матеріальних активів. Сьогодні про основні нюанси обліку малоцінних необоротних матеріальних активів
275371

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді