Зміни щодо оскарження рішень про відмову в розблокуванні ПН: що врахувати

UA RU

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Податківці звертають увагу платників ПДВ щодо реалізації їх права на адміністративне оскарження окремих рішень комісій регіонального рівня щодо неврахування таблиць даних платника податку та відповідності платника критеріям ризиковості

Податкові новації: зміни щодо оскарження рішень про відмову в розблокуванні ПН

СКАЧАЙТЕ ПАМ'ЯТКУ: Граничні строки реєстрації ПН/РК

Нагадуємо, що 08.07.2023 діє механізм адміноскарження рішень комісій регіонального рівня щодо неврахування таблиць даних та відповідності платника критеріям ризиковості.

Скаргу подає платник ПДВ упродовж 10 робочих днів, що настають за днем прийняття рішення комісією регіонального рівня.

За результатами розгляду скарги комісія центрального рівня упродовж 10 календарних днів з дня отримання такої скарги:

  • приймає рішення про задоволення скарги та скасовує рішення комісії регіонального рівня

або

  • залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня без змін.

Такий механізм адміністративного оскарження набирає все більшої популярності, оскільки дозволяє уникнути тривалих судових спорів.

Податківці закликають платників більш активно використовувати відповідні механізми. Проте слід враховувати певні особливості їх реалізації. Наприклад, процедура оскарження рішення комісії регіонального рівня щодо відповідності платника критеріям ризиковості, в разі негативного рішення комісії центрального рівня змусить платника звертатися до суду (адже іншого шляху для виключення з ризикових не передбачили).

Тобто, важливим є максимальне використання процедур на регіональному рівні і тільки після їх вичерпання рішення про ризиковість слід оскаржувати до комісії центрального рівня.

Щодо таблиць даних таких особливостей немає: після негативного рішення комісії центрального рівня платник може повторно подати таблицю даних на розгляд комісії регіонального рівня з поясненням та детальним описом господарської діяльності з посиланням на податкову та іншу звітність. Тож, підприємства можуть використовувати адміноскарження рішень про відмову у врахуванні таблиці даних без побоювання загрузнути в судових процесах.

ДПС радить платникам:

  • для оперативної комунікації звертатись на комунікаційні податкові платформи, які діють в органах ДПС;
  • отримати розʼяснення за телефонами «гарячих ліній»;
  • у розділі «Онлайн-навчання» на вебпорталі ДПС ознайомитись з інформаційними матеріалами щодо правильності заповнення таблиць даних платника, дії платника ПДВ у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН тощо;
  • уважно вивчати рішення комісій регіонального рівня та усувати причини, які стали підставою їх прийняття;
  • надсилати запити безпосередньо до територіальних податкових органів (в основному питання виникають на регіональному рівні).

За інформацією ДПС

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Податок на додану вартість (ПДВ): що це, ставки, пільги та порядок сплати

В аналітиці розбираємо, що таке ПДВ, все про ПДВ 2025/2026 — ставки, платники, бюджетне відшкодування, податкові пільги, призупинення перебігу строків давності, звільнення від ПДВ товарів, необхідних на фронті
99705

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18821

Виправлення помилок в декларації з ПДВ

У консультації про те, як виправити помилки у ПДВ-звітності. Розглянемо можливі наслідки та варіанти виправлення помилок, основні їхні види, плюси й мінуси ПДВ-декларації «Звітна нова» та уточнюючого розрахунку, а також розмір самоштрафу і пені, куди їх сплачувати та як обліковувати
145303

Одиниця виміру послуг і робіт у податковій накладній і первинці: «послуга», «грн», штуки…

Які вимоги до одиниць виміру у первинних документах, які одиниці виміру для послуг використовувати у податковій накладній, що таке кількісні і вартісні вимірники, коли щодо послуг використовуються одиниці виміру «грн» і «послуга», як виправити помилку в одиниці виміру — відповіді ці та інші пов’язані питання знайдете у консультації
91790

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді