СКАЧАЙТЕ ПАМ'ЯТКУ: Граничні строки реєстрації ПН/РК і штрафи за їх порушення 📝
Нагадуємо, що 08.07.2023 діє механізм адміноскарження рішень комісій регіонального рівня щодо неврахування таблиць даних та відповідності платника критеріям ризиковості.
Скаргу подає платник ПДВ упродовж 10 робочих днів, що настають за днем прийняття рішення комісією регіонального рівня.
За результатами розгляду скарги комісія центрального рівня упродовж 10 календарних днів з дня отримання такої скарги:
- приймає рішення про задоволення скарги та скасовує рішення комісії регіонального рівня
або
- залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня без змін.
Такий механізм адміністративного оскарження набирає все більшої популярності, оскільки дозволяє уникнути тривалих судових спорів.
Податківці закликають платників більш активно використовувати відповідні механізми. Проте слід враховувати певні особливості їх реалізації. Наприклад, процедура оскарження рішення комісії регіонального рівня щодо відповідності платника критеріям ризиковості, в разі негативного рішення комісії центрального рівня змусить платника звертатися до суду (адже іншого шляху для виключення з ризикових не передбачили).
Тобто, важливим є максимальне використання процедур на регіональному рівні і тільки після їх вичерпання рішення про ризиковість слід оскаржувати до комісії центрального рівня.
Щодо таблиць даних таких особливостей немає: після негативного рішення комісії центрального рівня платник може повторно подати таблицю даних на розгляд комісії регіонального рівня з поясненням та детальним описом господарської діяльності з посиланням на податкову та іншу звітність. Тож, підприємства можуть використовувати адміноскарження рішень про відмову у врахуванні таблиці даних без побоювання загрузнути в судових процесах.
ДПС радить платникам:
- для оперативної комунікації звертатись на комунікаційні податкові платформи, які діють в органах ДПС;
- отримати розʼяснення за телефонами «гарячих ліній»;
- у розділі «Онлайн-навчання» на вебпорталі ДПС ознайомитись з інформаційними матеріалами щодо правильності заповнення таблиць даних платника, дії платника ПДВ у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН тощо;
- уважно вивчати рішення комісій регіонального рівня та усувати причини, які стали підставою їх прийняття;
- надсилати запити безпосередньо до територіальних податкових органів (в основному питання виникають на регіональному рівні).
Чому блокують податкові накладні під час війни і що маєте зробити, щоб їх розблокувати, розповість експерт. Перегляньте матеріал, щоб знати, як податківці наразі розглядають подані пояснення