Електронне адміністрування ПДВ у запитаннях і відповідях

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

ДФС роз’яснює актуальні питання щодо відкриття та закриття ПДВ-рахунків, а також отримання платниками податку інформації з системи електронного адміністрування

Порядок відкриття/закриття ПДВ-рахунків

Після реєстрації особи платником ПДВ та присвоєння їй індивідуального податкового номера платника податку ДФС надсилає Казначейству інформацію щодо такого платника податку. У Казначействі зареєстрованому платнику відкривається ПДВ-рахунок.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

У день відкриття рахунку Казначейство направляє до ДФС повідомлення відповідно до положень наказу МДЗ від 26.12.2013 № 853.

ДФС здійснює взяття ПДВ-рахунка на облік, направляє повідомлення про взяття на облік до Казначейства та повідомляє платника податку про реквізити його ПДВ-рахунка.

При кожній повторній реєстрації платником ПДВ відкривається новий рахунок.

Після анулювання реєстрації платника податку та завершення всіх розрахунків із бюджетом за відповідний період реєстрації платником ПДВ ДФС для закриття рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ надсилає Казначейству:

  • за наявності на ПДВ-рахунку залишку коштів — реєстр на списання коштів до бюджету та наступного дня після списання коштів — реєстр з інформацією про платника податку, реєстрацію платником ПДВ якому анульовано і ПДВ-рахунок якого необхідно закрити;
  • у разі відсутності на ПДВ- рахунку залишку коштів — реєстр з інформацією про платника податку, реєстрацію платником ПДВ якому анульовано і ПДВ-рахунок якого необхідно закрити.

Казначейство на підставі відповідних реєстрів податку перераховує кошти до бюджету, закриває ПДВ-рахунок та повідомляє про це ДФС у день закриття.

Отримання платниками податку інформації з системи електронного адміністрування ПДВ

Платники податку засобами клієнтського програмного забезпечення направляють електронні запити щодо отримання відомостей із системи електронного адміністрування ПДВ.

1. Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних (J/F1300103)

Витяг з Єдиного реєстру податкових накладних (J/F1400103) який надається платнику, містить інформацію щодо виданих та/або отриманих податкових накладних та розрахунках коригування до податкових накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних, як на вказану дату, так і в розрізі контрагентів із зазначенням дати та номеру документа, а також суми податку.

2. Запит про стан рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ та суми податку, на яку мають право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування (J/F1301204)

Витяг із системи електронного адміністрування (J/F1401204), який надається платнику, містить інформацію щодо:

  • стану рахунку (залишок на рахунку/заборгованість);
  • суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування;
  • складових формули розрахунку такої суми.

3. Запит на отримання інформації щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ΣНакл), за рахунок сум від’ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів до 1 лютого 2015 року, що були задекларовані платником у додатку 2 до декларації з ПДВ (J/F1301301)

Витяг щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних (J/F1401301), який надається платнику, містить інформацію щодо:

  • суми збільшення на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних;
  • суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування;
  • реєстраційний номер та дату декларації, в якій було задекларовано таке збільшення.

4. Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних (J/F1301401)

Витяг (J/F1401401) містить інформацію щодо виданих податкових накладних та розрахунків коригування зареєстрованих з порушенням граничного терміну реєстрації за запитуваний період.

5. Запит щодо отримання інформації в розрізі операцій з системи електронного адміністрування ПДВ (J/F1301901)

Витяг (J/F1401901) містить інформацію щодо:

  • типу операції;
  • дату та номер документа;
  • суми операції.

Нагадаємо, що електронні формати документів розміщені на офіційному сайті ДФС України.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронна медична документація

В еру інформаційних технологій паперові документи поступово відходять. Реформа медзакладів, окрім змін порядку фінансування, принесла й перехід на електронні медичні документи. Які з них стосуються бухгалтера КНП та яке їхнє майбутнє — розбираємо
4470

Ліцензійний договір

Що таке ліцензійний договір, які істотні умови ліцензійного договору, як такий договір укласти — про це в огляді
18060

Ліцензування підприємства: правила, відповідальність, бухгалтерський облік

Хочете почати торгівлю алкоголем чи стати туроператором, відкрити стоматкабінет? А може є потреба зберігати на території підприємства пальне? Ну що ж, вам доведеться отримати спеціальний дозвіл — ліцензію. Про ліцензування окремих видів господарської діяльності мова піде в сьогоднішній консультації: види діяльності, документи, загальні правила, зміни 2025, відповідальність, штрафи й особливості бухгалтерського обліку за НП(С)БО та МСФЗ
22223

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді