ТОП-7 порушень при реєстрації земельних ділянок

Мін’юст визначив 7 типових порушень, які допускають державні реєстратори при реєстрації земельних ділянок

ТОП-7 порушень при реєстрації земельних ділянок

  1. Належним чином не перевіряється обсяг повноважень заявника. Скажімо, державні реєстратори не встановлюють, чи передбачені статутом товариства, від імені якого діє заявник, повноваження на підписання певних правочинів, наприклад, про дострокове розірвання договору оренди земельної ділянки.
  2. Не здійснюється обов’язкова перевірка відомостей з Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок, які є предметом державної реєстрації. Та не встановлюються суперечності між заявленими та вже зареєстрованими правами.
  3. Не виготовляються електронні копії документів, поданих заявником у паперовій формі, та не розміщуються в Державному реєстрі прав.
  4. Не проводиться перевірка факту виконання та дійсності правочину, а також відомостей, що містяться в поданих заявником документах. Така інформація не має суперечити відомостям, що містяться у Державному реєстрі прав!
  5. Державна реєстрація переходу речового права здійснюється за наявності запису про обтяження (арешту земельної ділянки) або заборони вчинення реєстраційних дій та/або відчуження на підставі рішення суду.
  6. Не встановлюється наявність зареєстрованих заяв про державну реєстрацію іншого речового права (права оренди земельної ділянки), поданих раніше, ніж це було зроблено заявником. Тобто державні реєстратори порушують черговість розгляду заяв, які були зареєстровані в базі даних щодо однієї земельної ділянки.
  7. Проведення реєстраційних дій щодо припинення права оренди земельної ділянки без дотримання положень статті 33 Закону «Про оренду землі», якою, зокрема, встановлено, що після закінчення строку укладення договору оренди землі орендар, який належно виконував обов’язки за умовами договору, має переважне право на укладення такого договору на новий строк (поновлення договору оренди землі).

Державні реєстратори також часто порушують принцип територіальності вчинення реєстраційних дій. Законодавство дозволяє державному реєстратору проводити реєстраційні дії лише щодо нерухомого майна (у тому числі землі), місцезнаходження якого співпадає з регіоном його робочого місця! Право вибору місця проведення державної реєстрації для заявника виникає виключно у разі, якщо нерухоме майно розташовано у межах декількох територій.


За матеріалами Мін’юсту


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Собівартість продукції підприємства: правила розрахунку

Собівартість — це один з ключових економічних показників будь-якого підприємства. У процесі її розрахунку можуть брати участь не тільки бухгалтер, але й економіст. Якими правилами слід керуватися при розрахунку собівартості продукції, якою вона буває та як її правильно показати в обліку формування собівартості, методи й способи калькулювання, документальне оформлення калькулювання — питання даного огляду
86313

Ремонт орендованого приміщення: облік

Якщо постало питання ремонту орендованого приміщення, то дбати про облік доведеться точно бухгалтеру. Облік поточного і капітального ремонту орендованого приміщення, його поліпшення та добудови, нюанси оподаткування – у консультації
45832

Податок на переказ коштів з-за кордону

Отримання переказів коштів з-за кордону зараз актуальне як ніколи. Перекази здійснюють батьки, члени подружжя, діти, інші родичі та не лише вони. Коли та як треба декларувати та сплачувати податки з грошових переказів з-за кордону, коли можна не сплачувати податки з закордонних переказів та які є способи здійснення таких переказів — у консультації
365

Обмеження готівкових розрахунків

Зважати на обмеження готівкових розрахунків доводиться повсякчас. То засновник бажає внести позику готівкою, то працівник надав документи на придбані власним коштом товари. От і постають запитання, чи слід застосовувати обмеження. Нагадаємо про граничні суми розрахунків готівкою і розглянемо декілька ситуацій, пов’язаних із готівковими розрахунками
100794

Суборенда приміщення: договір, бухоблік

У консультації – про суборенду приміщення, зразок договору суборенди приміщення, а також особливості укладання таких договорів, заповнення форми 20-ОПП для суборендодавця та суборендаря, а також бухгалтерські проведення для обох сторін
64715

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді