Фізособи-підприємці не враховують витрати на придбання основних засобів

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Фіскальна служба зазначила, що фізичні особи — підприємці не можуть включати до складу витрат та податкового кредиту з ПДВ суми, сплачені у зв’язку із придбанням (спорудженням) та утриманням основних засобів

Фіскальна служба зазначила, що фізичні особи — підприємці не можуть включати до складу витрат та податкового кредиту з ПДВ суми, сплачені у зв’язку із придбанням (спорудженням) та утриманням основних засобів. Аргументувала вона це тим, що такі платники не ведуть бухгалтерський облік та не можуть обліковувати основні засоби на балансі, визначати їх первісну та залишкову вартості, а також частку їх використання саме у господарській діяльності.

Однак пунктом 2 статті 3 Закону України від «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV (далі — Закон про бухоблік) передбачено, що бухгалтерський облік є обов’язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Водночас фізичні особи — підприємці згідно із пунктом 177.10 Податкового кодексу України зобов’язані вести книгу обліку доходів і витрат, форму якої затверджено наказом МДЗ від 16.09.2013 № 481.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Отже, дія Закону про бухоблік не поширюється на таку категорію суб’єктів господарювання, як фізичні особи — підприємці. Відповідно для цих платників законодавством не передбачено ведення балансового обліку придбаного, спорудженого (збудованого) нерухомого або рухомого майна із метою документального підтвердження результатів господарської діяльності.

Повне або часткове копіювання матеріалу дозволено лише за умови посилання на портал «Головбух24»

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image34

Статті за темою

Усі статті за темою

Державний бюджет України 2026 року: мінімалка, прожитковий мінімум і ключові зміни

15 вересня 2025 року Уряд затвердив проєкт Держбюджету на наступний 2026 рік. Законопроєкт зареєстрували за № 14000. Остаточний варіант бюджету має бути затверджений до 20 листопада. На які показники спирається Держбюджет та що очікує українців в умовах воєнного стану — розбираємо
18

Відомість нарахування заробітної плати 2025: зразок і правила заповнення

Бухгалтер під час нарахування зарплати працює з чималою кількістю первинних документів, основним з яких є розрахунково-платіжна відомість. Якщо зарплатна відомість працівника містить помилки, це може призвести до штрафів. Як все правильно оформити та які форми документів краще використати читайте у консультації
204208

Листок непрацездатності з помилкою: як оформити відсутність працівника

Лікарняний із помилкою? Таке трапляється навіть у медзакладах. Але як бути бухгалтеру: як правильно оформити відсутність працівника, якщо лікарняний виправити не можна? У консультації даємо готове рішення
24843

ЗОЗ списує прострочені ліки: ПДВ‑наслідки і зведена ПН

У статті — роз’яснення для бухгалтерів, за яких умов нараховувати компенсувальні ПДВ-зобов’язання в разі списання прострочених ліків. Скачаєте зразки податкової накладної та декларації. Зведена ПН із типом причини «13» має особливі правила заповнення
78

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді