Строки нарахування амортизації основних засобів

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Строк нарахування амортизації встановлюється підприємством і фіксується в розпорядчому акті при зарахуванні такого об’єкта на баланс

Строк нарахування амортизації встановлюється підприємством і фіксується в розпорядчому акті при зарахуванні такого об’єкта на баланс. Тобто строк експлуатації об’єкта основних засобів необхідно зазначати під час заповнення акта приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (форма ОЗ-1) у розділі «Висновок комісії», а також у наказі (розпорядженні) на введення в експлуатацію об’єкта основних засобів. У разі дообладнання, реконструкції, модернізації, добудування, консервації об’єкта основних засобів нарахування амортизації зупиняється.

Механізм нарахування амортизації такий:

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

  • амортизація нараховується щомісяця починаючи з місяця, наступного за місяцем, у якому об’єкт основних засобів визнано придатним для корисного використання;
  • при використанні виробничого методу нарахування амортизації починається з дати, що настає за датою визнання об’єкта придатним для корисного використання;
  • нарахування амортизації припиняється починаючи з місяця, наступного за місяцем вибуття об’єкта, переведення його на реконструкцію, модернізацію, добудову, дообладнання, консервацію;
  • при виробничому методі нарахування амортизації припиняється з дати, що настає за датою вибуття об’єкта.
додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Перевірки Держпраці у 2026 році: кого перевіряють і за що штрафують

Як проводяться перевірки Держпраці у воєнний час, чи є штрафи та за якими правилами діють перевіряльники? Із порадами експерта знатимете, як поводитися під час несподіваного інспекційного відвідування. Також розглянемо зміни у порядку проведення трудових перевірок у цьому році та повноваження інспектора під час перевірки
65317

Фінансова звітність підприємства: як скласти

Фінансова звітність — бухгалтерська звітність, яку зобов’язані подавати всі юрособи, які ведуть облік за національними або міжнародними стандартами обліку та звітності. У консультації експерт підкаже, які моменти врахувати бухгалтеру, щоб фінансова звітність була без помилок
189663

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді