Е-лікарняний: ПФУ назвав дві типові помилки, які унеможливлюють реєстрацію медичного висновку

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

⭐️ Як нарахувати і сплатити ЄСВ БЕЗ ШТРАФІВ ⭐️

За час перехідного періоду впровадження е-лікарняних виявили типові помилки, які унеможливлюють реєстрацію медичного висновку та реєстрацію в Реєстрі листка непрацездатності застрахованих осіб.

 реєстрація медичного висновку

1. З боку громадян найпоширеніша помилка «Особа відсутня у Реєстрі застрахованих осіб», яка найчастіше зумовлена невідповідністю паспортних даних у Реєстрі застрахованих осіб (далі — РЗО) та електронному кабінеті пацієнта.

З метою актуалізації даних про особу (при зміні паспорта) громадяни повинні подати до територіального органу ПФУ особисто (через представника) Анкету застрахованої особи і документи, що ідентифікують та підтверджують інформацію про особу. Також існує більш зручніший спосіб — надати анкету за допомогою засобів вебпорталу ПФУ. Для цього застрахованій особі необхідно увійти до особистого кабінету вебпорталу ПФУ за допомогою кваліфікованого електронного підпису (далі — КЕП). В розділі «Комунікації з ПФУ» потрібно обрати «Анкета для зміни даних в Реєстрі застрахованих осіб», заповнити всі реквізити електронного бланка анкети та прикріпити скан-копії паспорта (інших документів), підписати за допомогою КЕП та відправити до ПФУ.

Обов’язково потрібно перевірити та, при необхідності, надати лікарю, з яким підписано декларацію, оновлені дані стосовно паспорта. Також потрібно перевірити наявність та правильність реєстраційного номеру облікової картки платника податків (далі — РНОКПП).

2. Помилка при реєстрації медичного висновку «Відсутній страхувальник». Це пов’язано, насамперед, з якістю звітування роботодавців за своїх застрахованих осіб. При прийнятті особи обов’язково потрібно подавати повідомлення про прийняття на роботу за будь-якими типами трудових договорів (з трудовою книжкою, без неї, договір цивільно-правового характеру). При формуванні звітності щодо ЄСВ потрібно ретельно перевіряти дані про РНОКПП, а для осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті, паспортні дані, вказані у звіті (замість РНОКПП вказується паспорт у формі книжечки – БКNNXXXXXX, де БК — константа, що вказує на реєстрацію за паспортними даними; NN – дві українські літери серії паспорта (верхній регістр); XXXXXX — шість цифр номера паспорта (з ведучими нулями); паспорт у формі пластикової картки (ID-картки), які мають відмітку «відмова», — ПХХХХХХХХХ, де П — константа, що вказує на реєстрацію за паспортними даними; ХХХХХХХХХ — дев’ять цифр номера паспорта).

При переведенні працівників на інші посади у Додатку 5 до Податкового розрахунку потрібно вказувати тільки дати початку роботи на новій посаді з проставлянням ознаки «1» у графі «Переведено, призначено на іншу посаду або роботу, переміщено до іншого підрозділу». Вказання дати припинення на попередній посаді та підстави про звільнення призведе до помилки «Відсутній страхувальник».

Отже, своєчасне повідомлення про зміни у персональній інформації застрахованих осіб та доброчесне звітування страхувальників за своїх працівників дозволить громадянам отримати електронний листок непрацездатності та своєчасно отримати виплати від роботодавця та Фонду соцстраху.

За інформацією ГУ ПФУ у Луганській області

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як змінили Розрахунок сільгоспчастки у 2025 році

Із 18 липня 2025 року діють оновлені правила заповнення Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва. Тепер до сільгоспдоходу можете включати більше операцій, а деякі «дивні обмеження» скасовані. Дізнайтеся, на які зміни чекати у звітності за новою формою
47

Скасування Господарського кодексу з 28.08.2025: які наслідки і що буде далі?

У консультації роз’яснимо, за які новації у видах юросіб, управлінні об’єктами державної та комунальної власності проголосували депутати. Верховна Рада скасувала Господарський кодекс і внесла зміни до низки інших нормативних актів. Проаналізуємо, як це вплине на бізнес
3217

Програмний РРО (ПРРО): як працювати у 2025 році

Програмний реєстратор розрахункових операцій (ПРРО) — альтернатива старому доброму касовому апарату. Адже за допомогою програмних РРО розраховуватися з покупцями і зручніше, і дешевше. Все про ПРРО: кому і коли застосовувати, як зареєструвати та працювати
24424

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді