Який порядок підписання податкової звітності в електронному вигляді у разі тимчасової відсутності керівника або головного бухгалтера

У ДПС нагадують, що електронний документообіг між платником податків та органом контролю здійснюється відповідно до норм ПК та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557 (далі – Порядок)

Як підписувати податкову звітність в електронному вигляді, у разі тимчасової відсутності керівника або головного бухгалтера

Пункт 48.5 ст. 48 глави 2 розд. ІІ ПК визначає, що податкову декларацію повинні підписати, зокрема керівник платника податків або уповноважена особа, а також особа, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до органу контролю. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку таку податкову декларацію підписує такий керівник.

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-III (п.п. 48.5.1 п. 48.5 ст. 48 глави 2 розд. ІІ ПК).

Згідно з пунктом 2 розд. ІІ Порядку створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності) за Порядком.

Керівник зобов’язаний для надання кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, на електронні документи при їх передачі до контролюючого органу використовувати особистий ключ, кваліфікований сертифікат якого надано керівником до контролюючого органу першим будь-яким електронним документом або повідомленням про надання інформації щодо кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису (п. 1 розд. ІІІ Порядку).

Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження (абз. 2 п. 42.6 ст. 42 глави 1 розд. ІІ ПК).

Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, автор повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває автор, шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису (далі — Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку (п. 3 розд. ІІІ Порядку).

До Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладаються кваліфіковані або удосконалені електронні підписи, що базуються на кваліфікованих сертифікатах електронних підписів усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них — кваліфікований або удосконалений електронний підпис керівника і останньою — кваліфікована електронна печатка (за наявності), що базується на кваліфікованому сертифікаті електронної печатки (п. 4 розд. ІІІ Порядку).

Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом припиняється виключно у випадках, передбачених у пункті 42.6 ПК.

Отже, у разі тимчасової відсутності (відпустка, у т. ч. відпустка по догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку, лікарняний) керівника (директора) на сформовану податкову звітність в електронному вигляді накладаються кваліфікований або удосконалений електронні підписи посадових осіб, яким делеговано право підпису, шляхом направлення Повідомлення, яке прийняте контролюючим органом, у такому порядку:

  • першим — головного бухгалтера;
  • другим — особи, зазначеної у Повідомленні з типом підпису «Директор»;
  • третім — кваліфікована електронна печатка (за наявності).

У разі завершення строку чинності кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису особи, зазначеної у Повідомленні з типом підпису «Директор»/«Бухгалтер», така особа втрачає право підпису електронних документів.

У разі тимчасової відсутності (відпустка, у т. ч. відпустка по догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку, лікарняний) головного бухгалтера на сформовану податкову звітність в електронному вигляді накладаються кваліфікований або удосконалений електронний підпис керівника (директора) та кваліфікована електронна печатка (за наявності).

Північне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків


безплатний вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Облікова ставка НБУ 2024

Облікова ставка НБУ — монетарний інструмент, за яким НБУ встановлює для суб'єктів грошово-кредитного ринку орієнтир щодо вартості залучених та розміщених грошових ресурсів. Із 20.09.2024 розмір облікової ставки НБУ залишиться на рівні 13% річних
53402

Медичне страхування працівників за рахунок роботодавця: які податки сплатити

Консультація допоможе правильно облікувати страхові внески та оподаткувати вартість медичного страхування у вигляді страхових платежів, які сплачуються за рахунок витрат роботодавця
32988

Календар бухгалтера 2024: жовтень

Актуальна осіння інформація для бухгалтера — виробничий календар на жовтень 2024 року та податковий календар на жовтень 2024 року. Розрахувати зарплату, відпускні та лікарняні, скласти табель робочого часу, вчасно подати фінансову, податкову та статистичну звітність і сплатити податки — у поміч календар для бухгалтера на жовтень 2024 року
19785

Зміни у наданні платних послуг ЗОЗ: постреліз до вебінару

Редакція журналу «Головбух Медицина» 10.09.2024 провела безплатний вебінар на тему «Зміни в наданні платних послуг: комунікаційна платформа для бухгалтерів ЗОЗ». Тримайте постреліз до цього вебінару: тези, запис, відповіді на запитання. Запитань отримали так багато, що вдвічі перевищили час трансляції, але всіх так і не опрацювали. Тому невдовзі проведемо частину другу вебінару. Реєструйтеся, читайте напрацьовані рекомендації та надсилайте нові запитання. З’ясуємо нюанси втілення змін
83

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді