Чи включати до складу податкового кредиту суму ПДВ за рекламними товарами/послугами

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Суми податку, сплачені під час придбання товарів/послуг для проведення рекламних заходів, включаються до податкового кредиту такого платника податку

Згідно з пунктом 185.1 Податкового кодексу України (ПК), об’єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податків, зокрема, з:

  • постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України;
  • постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Відповідно до пункту 198.3 ПК, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій — не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 ПК) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 ПК, протягом такого звітного періоду у зв’язку, зокрема, з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Водночас господарською діяльністю, згідно з підпунктом 14.1.36 ПК, є діяльність особи, пов’язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу.

Тож якщо вартість товарів/послуг, придбаних для проведення рекламних заходів (у тому числі для створення та безоплатного розповсюдження товарів/послуг рекламного призначення), включається до вартості товарів/послуг, які використовуються в оподатковуваних операціях, пов’язаних з отриманням доходів, то вважається, що такі товари/послуги придбаваються для використання в оподатковуваних операціях в межах господарської діяльності такого платника податку.

Отже, суми податку, сплачені під час придбання товарів/послуг для проведення рекламних заходів, включаються до податкового кредиту такого платника податку, а податкові зобов’язання під час здійснення ним операцій з безоплатного розповсюдження товарів/послуг рекламного призначення не нараховуються.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Договір аутстафінгу: зразок

Підбір і передача працівників за договором аутстафінгу — популярна модель у сфері послуг, зокрема в ІТ. Водночас закон її майже не регулює. Це спричинює ризики — як для компанії, так і для персоналу. У консультації: що таке аутстафінг і як він працює; на що звернути увагу під час укладення такого договору; зразок договору аутстафінгу
18271

Як діяти, якщо виникла пересортиця

Причиною нестач або лишків ТМЦ може бути й звичайна плутанина під час здійснення операцій з окремими видами запасів. У такій ситуації, найпевніше, маємо справу з пересортицею. А взаємозалік інвентаризаційних різниць провести можна не завжди. За яких умов це дозволено і якими будуть податкові наслідки пересортиці — у статті
8257

Оновлені довідники податкових пільг

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.07.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
15173

Як відбувається дисконтування кредитів та позик

Вимога дисконтувати довгострокову заборгованість у національних стандартах бухгалтерського обліку з’явилася порівняно недавно й питань викликає чимало. Одне з них ― чи треба дисконтувати довгострокову заборгованість за кредитами і позиками, якщо за ними нараховуються проценти позичальнику? У консультації розглянемо питання дисконтування банківських кредитів і відсоткових позик
38868

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді