Підприємець не зобов’язаний зберігати бухгалтерські документи у місці реалізації товару

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

При розгляді справи судом установлено, що у позивача відсутній прямий обов’язок зберігати первинні бухгалтерські документи за місцезнаходженням господарської одиниці

При розгляді справи судом установлено, що у позивача відсутній прямий обов’язок зберігати первинні бухгалтерські документи за місцезнаходженням господарської одиниці та це не є порушенням ведення бухобліку. Також суб’єкт господарювання не зобов’язаний зберігати первинні документи на товар безпосередньо у торговельному залі чи у складському приміщенні іншого призначення.

Із матеріалів справи з’ясовано, що під час перевірки фіскальні органи не використали своє право на витребовування у позивача документів обліку, щоб пересвідчитися у їх наявності. Висновок про відсутність відповідних документів зроблено лише на підставі того, що вони були відсутні у приміщенні, де безпосередньо здійснювався продаж товару.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Оскільки на момент виникнення спірних правовідносин питання ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем реалізації законодавством не врегульовано, надані позивачем товарні накладні, накладні на внутрішнє переміщення товару суд визнав достатніми доказами належного ведення обліку товарів.

Тож за рішенням суду, оскільки облік товарних запасів позивачем ведеться відповідно до норм чинного законодавства, то посилання фіскальних органів на відсутність первинних документів у місці фактичної реалізації товарів є безпідставними та підлягають скасуванню.

Повне або часткове копіювання матеріалу дозволено лише за умови посилання на портал «Головбух24»


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Договір аутстафінгу: зразок

Підбір і передача працівників за договором аутстафінгу — популярна модель у сфері послуг, зокрема в ІТ. Водночас закон її майже не регулює. Це спричинює ризики — як для компанії, так і для персоналу. У консультації: що таке аутстафінг і як він працює; на що звернути увагу під час укладення такого договору; зразок договору аутстафінгу
18279

Як діяти, якщо виникла пересортиця

Причиною нестач або лишків ТМЦ може бути й звичайна плутанина під час здійснення операцій з окремими видами запасів. У такій ситуації, найпевніше, маємо справу з пересортицею. А взаємозалік інвентаризаційних різниць провести можна не завжди. За яких умов це дозволено і якими будуть податкові наслідки пересортиці — у статті
8260

Оновлені довідники податкових пільг

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.07.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
15188

Як відбувається дисконтування кредитів та позик

Вимога дисконтувати довгострокову заборгованість у національних стандартах бухгалтерського обліку з’явилася порівняно недавно й питань викликає чимало. Одне з них ― чи треба дисконтувати довгострокову заборгованість за кредитами і позиками, якщо за ними нараховуються проценти позичальнику? У консультації розглянемо питання дисконтування банківських кредитів і відсоткових позик
38869

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді