Благодійна допомога для потреб АТО відноситься до інших витрат звичайної діяльності

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Витрати, які враховуються для визначення об’єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат

ГУ ДФС у Черкаській області звертає увагу підприємців-благодійників на те, що Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги» від 02.09.2014 № 1668-VII пункт 33 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (ПК) доповнено положеннями, згідно з якими тимчасово, на період проведення антитерористичної операції, до інших витрат звичайної діяльності без обмежень, передбачених підпунктом «а» підпункту 138.10.6 ПК, включаються суми коштів або вартість спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів та медичних виробів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення, а також інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані) Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення проведення антитерористичної операції.

Пунктом 138.2 ПК встановлено, що ви­трати, які враховуються для ви­значення об’єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II ПК.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Зазначена норма є основною при відображенні витрат підприємства-благодійника. Тому таким підприємствам слід приділити особливу увагу документальному оформленню операцій з надання благодійної допомоги.

Для документального оформлення операцій з надання благодійної допомоги підприємству-спонсору, зокрема, але не виключно, потрібно мати такі документи:

  • лист-клопотання одержувача про надання благодійної допомоги з переліком конкретних товарів, у разі необхідності грошової допомоги — із зазначенням банківських реквізитів;
  • копію рішення контролюючого органу про внесення організації-одержувача до Реєстру;
  • оформлену накладну на відпуск товару;
  • довіреність на одержання товарно-матеріальних цінностей від організації — одержувача благодійної допомоги тощо.

Водночас ПК не містить спеціальних вимог щодо підтвердження вищевказаних витрат. Отже, такі витрати визнаватимуться на підставі первинних документів, обов’язковість ведення яких передбачена правилами бухгалтерського обліку.

Також благодійникам слід враховувати, що норма пункту 33 підрозділу 4 розділу XX ПК поширюється на пра­вовідносини, що виникли з 21 листопада 2013 року, тимчасово на період проведення АТО.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок знищення первинних документів

З консультації дізнаєтеся, який алгоритм знищення первинних бухгалтерських документів, та знайдете зразок заповнення акта на знищення первинних документів
48408

Бронювання ФОП: які перспективи

Чи можливе бронювання фізичних осіб-підприємців в Україні? Це питання активно обговорюють, адже багато ФОПів хочуть отримати для себе і своїх працівників відстрочку від мобілізації. Хоча на сьогодні такої можливості офіційно немає, у ВРУ розглядають кілька законопроєктів, які можуть змінити ситуацію. Розберімо, що пропонує законодавець
17011

Посадова інструкція бухгалтера 2025

Організація бухгалтерського обліку на підприємстві передбачає не тільки вирішення питань облікової політики, але, насамперед, кадрової політики. Хто буде вести облік? Однак відібрати найманих працівників замало — необхідно ще й правильно їх документально оформити. Одним із обов’язкових документів є посадова інструкція бухгалтера, посадова інструкція головного бухгалтера. Яким має бути їхній зміст, їхня обов’язковість та відповідальність — про це в консультації
66501

День бухгалтера та аудитора 2025: готуємося до професійного свята

День бухгалтера в Україні цьогоріч відзначаємо 16.07.2025, у середу. Оскільки до важливих подій варто готуватися заздалегідь, зібрали для вас шість ідей, як провести професійне свято в піднесеному настрої та з користю + подарунки бухгалтеру
32049

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді