Органам контролю не потрібне направлення на проведення інвентаризації під час перевірки

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Органи контролю при проведенні інвентаризації не повинні мати направлення на проведення інвентаризації, оскільки інвентаризація проводиться в ході перевірки

Чи повинні працівники органів Міндоходів при проведенні інвентаризації під час перевірки мати відповідне направлення, проводити інвентаризацію самостійно у присутності посадових осіб СГ та надавати копію інвентаризаційної відомості СГ?

Відповідно до підпункту 20.1.9 Податкового кодексу України (ПК), органи контролю мають право вимагати від платників податків, що перевіряються в ході перевірок, проведення інвентаризації основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, у тому числі зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

У разі відмови платника податків (його посадових осіб або осіб, які здійснюють готівкові розрахунки та/або провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню, патентуванню та/або сертифікації) від проведення такої інвентаризації або ненадання для перевірки документів, їх копій (за умови наявності таких документів) застосовуються заходи, передбачені статтею 94 ПК.

Порядок проведення інвентаризацій регламентований Інструкцією з інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків, затвердженою наказом Мінфіну від 11.08.1994 № 69 (далі — Інструкція).

Пунктами 11.1 і 11.2 Інструкції передбачено утворення постійно діючої інвентаризаційної комісії та робочих інвентаризаційних комісій.

Отже, органи контролю при проведенні інвентаризації не повинні мати направлення на проведення інвентаризації, оскільки інвентаризація проводиться в ході перевірки.

Приписи ПК та Інструкції не містять вимоги щодо включення працівника органу контролю до складу інвентаризаційних комісій. Інвентаризація, яка проводиться за ініціативою уповноваженого представника контролюючого органу, має проводитися у присутності осіб, що ініціювали інвентаризацію.

Органи контролю не можуть надавати копію інвентаризаційної відомості, оскільки вони не проводять інвентаризацію.

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняні 2025: як розрахувати та нарахувати правильно

Як правильно нарахувати лікарняні? Що врахувати під час розрахунку, як працює електронний листок непрацездатності, що означають його статуси і коли ще можна використати паперовий — пояснюємо все
414425

Військовий збір 2025: ставки з зарплати, приклад розрахунку, штрафи

Військовий збір — це обов’язковий платіж із зарплати, який спрямовують на фінансування ЗСУ. Який військовий збір у 2025 році, як його утримувати, хто є платником, які об’єкти оподаткування, звітність і штрафи — читайте в огляді
241806

Акт виконаних робіт 2025: бланк, зразок і правила заповнення

Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
434838

Аліменти 2025: розмір, оподаткування, відповідальність за несплату + приклади

Який мінімальний розмір аліментів у 2025 році? Як їх обліковувати, оподатковувати, документувати? У консультації — актуальні суми, приклади оформлення та нюанси відповідальності за несплату аліментів
344515

Податкова накладна 2025: як заповнювати за актуальною формою + зразки

Платники ПДВ мають вчасно реєструвати податкові накладні навіть під час воєнного стану. Як правильно скласти податкову накладну за новою формою 2025 — у консультації з прикладами та зразками для скачування
388727

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді