ВАСУ погодився, що митні органи мають право здійснювати контроль правильності обчислення декларантом митної вартості. Але ці повноваження слід здійснювати у спосіб, визначений законом. Зокрема, витребування додаткових документів на підтвердження задекларованої митної вартості може мати місце лише за наявності обґрунтованих сумнівів у достовірності поданих декларантом відомостей. Такі сумніви можуть бути зумовлені неповнотою поданих документів для підтвердження заявленої митної вартості товарів, невідповідністю характеристик товарів, зазначених у поданих документах, митному огляду товарів, порівнянням рівня заявленої митної вартості товарів з рівнем митної вартості ідентичних чи подібних товарів, митне оформлення яких уже здійснено.
Разом з тим витребувати слід ті документи, які дають можливість пересвідчитись у правильності чи помилковості задекларованої митної вартості, а не всі, передбачені статтею 53 Митного кодексу України (МК). Ненадання повного переліку витребуваних документів може бути підставою для визначення митної вартості не за першим методом лише тоді, коли подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності не спростовують сумнів у достовірності наданої інформації.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Тож митний орган під час здійснення митного контролю правильності визначення підприємством митної вартості товарів і митного оформлення діяв у спосіб, що не відповідає вимогам МК.