Строки для подання пояснень у разі блокування РК до ПН
На дату виникнення податкових зобов’язань платник ПДВ зобов’язаний скласти податкову накладну (далі — ПН) в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) у встановлений Податковим кодексом України (ПК) термін (п. 201.1 ПК).
Не допускається виправлення даних щодо дати складання ПН та її порядкового номеру (п. 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307).
Отже, датою виникнення податкового зобов’язання є дата складання ПН.
Письмові пояснення та копії документів платник має право подати до контролюючого органу упродовж 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного в ПН/РК (п. 6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12.12.2019 № 520).
Таким чином, відлік строку для подання платником повідомлення про надання пояснення та копій документів у разі зупинення реєстрації РК до ПН починається за датою складання ПН, до якої складений такий РК.