Коли операції придбання транспортних та транспортно-експедиторських послуг визнають нереальними

Недоведеність фактичного здійснення госпоперації позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування показників податкової звітності, зокрема, податку на прибуток

Коли операції придбання транспортних та транспортно-експедиторських послуг визнають нереальними

Шостим апеляційним адміністративним судом підтримано позицію податкового органу щодо виявлених фактів порушення Підприємством «В» відображення в обліку операцій придбання транспортних та транспортно-експедиторських послуг у ФОП, за якими не підтверджується реальність їх здійснення.

Шостий апеляційний адміністративний суд розглянувши справу, підтримав позицію податкового органу та зазначив, що надані Підприємством «В» первинні документи не розкривають зміст та обсяг господарських операцій, у зв’язку з чим колегія суддів погоджується із позицією податкового органу про непідтвердження Підприємством «В» наданими первинними документами реального характеру господарських операцій транспортного експедирування з ФОП.

Первинними документами на підтвердження надання транспортно-експедиторських послуг згідно з договором транспортного експедирування є: товарно-транспортні накладні, документи, видані третіми особами у разі їх залучення експедитором до виконання послуг за договором транспортного експедирування, акти виконаних робіт, платіжні документи, які відповідають вимогам закону, розкривають зміст та обсяг господарської операції.

Позиція податкового органу щодо відсутності реального характеру господарських операцій між Підприємством «В» та ФОП обґрунтована: відсутністю в актах виконаних робіт змісту та обсягу господарської операції, одиниці її виміру, деталізованої інформації про фактично надані послуги, їх обсяг та характер, строків виконання та результатів здійснених заходів; відсутністю даних щодо порядку розрахунку ціни за надані послуги, тарифу за кілометр тощо; відсутністю у вказаних ФОП трудових ресурсів та транспортних засобів; відсутністю у товаро-транспортних накладних відміток перевізника та печатки перевізника, наявність яких є обов’язковою згідно з умовами укладених договорів транспортно-експедиційного обслуговування; відсутністю звітів експедиторів із зазначенням інформації про залучення третіх осіб до виконання договорів; залученням декількома ФОП одних і тих самих транспортних засобів для організації перевезень; ненаданням Підприємством «В» до перевірки довіреностей, виданих вказаним ФОП.

Недоведеність фактичного здійснення господарської операції позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування показників податкової звітності, зокрема, податку на прибуток.

Завдяки злагодженим діям співробітників управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Чернігівській області було виявлено порушення вимог податкового законодавства в діяльності Підприємства «В» та донараховано податку на прибуток в розмірі 3 млн грн, який сплачено до бюджету в повному обсязі.

За інформацією ДПС у Чернігівській області

 


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Держбюджет 2025

19 листопада ВРУ ухвалила Закон України «Про Державний бюджет на 2025 рік» (проєкт закону від 14.09.2024 № 12000). Це вже третій бюджет країни за час повномасштабного вторгнення рф із найбільшими видатками та дефіцитом бюджету за всю історію країни. Проте Уряд запевняє, що бюджет є збалансованим. На які показники він спирається та що очікує українців в умовах воєнного стану — в огляді
644

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2024 році з огляду на воєнний стан
82351

Бухгалтерська довідка: коли та як складати

Консультація допоможе оформити бухдовідку якщо затримуються документи від контрагента, треба виправити помилку або задокументувати госпоперацію, коли немає типової форми первинки. Як застосовувати бухдовідку — вчергове роз’яснив Мінфін, а експерт підготувала колекцію зразків бухдовідок для різноманітних ситуацій
88025

Послуги кейтерингу: облік та організація

Одне з віянь сьогоднішнього часу – спрощення та передача несуттєвих для підприємства, закладу, установи процесів іншим, більш професійним у цьому виконавцям. Кейтеринг – що це, навіщо він потрібен та як вести облік кейтерингу
3135

Облікова політика підприємства

В обліковій політиці підприємство закріплює свій вибір у варіативних правилах ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Або ж — зазначає свій підхід до обліку, якщо нормативка не передбачає варіантів обліку щодо окремих операцій. Облікова політика не раз була надійним помічником підприємств під час судових тяжб із податківцями. Тож підходьте до її розробки стратегічно, а головне — дотримуйтесь обраних в ній правил, щоб сформувати механізм захисту у разі претензій фіскальних органів та можливих судових спорів
90668

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді