Працівник витратив власні кошти на госппотреби підприємства: чи є граничні строки повернення

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Норми ПК та Положення про касові операції не регулюють зазначені питання та не належать до компетенції органів контролю

Працівник витратив власні кошти на госппотреби підприємства: чи є граничні строки повернення

Зразки документів про відрядження

Порядок видачі готівкових коштів під звіт або на відрядження та строки подачі Звіту про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт (далі — Звіт) встановлений нормами:

У разі придбання працівником товарів для потреб підприємства, використання коштів (у тому числі власних) у відрядженні, подається до бухгалтерської служби Звіт, а також підтвердні документи, що засвідчують суму таких витрат. Форму Звіту та Порядок його складання затвердив Мінфін наказом від 28.09.2015 № 841.

Тобто, відповідно до поданого Звіту госпсуб’єкт повинен відшкодувати витрати, понесені працівником на госппотреби підприємства або у відрядженні.

Податківці зауважили, що питання відшкодування витрат, понесених працівником при придбанні товарів для підприємства, та інші питання правомірності використання власних готівкових коштів працівниками підприємства для вирішення виробничих (господарських) питань відносять до майнових відносин між госпсуб’єктом та працівником. Такі питання регулює Цивільний кодекс України. Зазначені питання не відносять до компетенції податкової та їх не регулюють норми ПК і Положення № 148.

За інформацією ДПС у Житомирській області

 

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Заповнюємо авансовий звіт 2025 на прикладах

Авансовий звіт — це основний документ, який підтверджує витрати підзвітної особи. У бухгалтерській роботі важливо мати під рукою правильний зразок і бланк, щоб заповнити документ без помилок. Тут ви можете скачати авансовий звіт 2025 у форматі Excel безплатно
170

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

Облікова політика підприємства — це документ, у якому ви закріплюєте свій підхід до ведення бухобліку та складання фінансової звітності. Якщо нормативні акти передбачають варіанти — обираєте один. Якщо варіантів немає — фіксуєте власний обліковий підхід до окремих операцій. У разі спорів із податковою облікова політика може стати вашим аргументом у суді. Тож підходьте до її розробки стратегічно: формуйте правила, дотримуйтеся їх на практиці — і матимете додатковий захист у разі перевірок або претензій
120285

Поворотна фінансова допомога: бухгалтерські проводки

У консультації розглянемо, що таке поворотна фінансова допомога, поворотна фінансова допомога від засновника, чим вона відрізняється від звичайної позики. Дізнаємося, чи оподатковується поворотна фінансова допомога, що із її дисконтуванням і багато інших важливих аспектів
341736

Списання основних засобів у 2025 році: правила, документи, приклади

Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
291858

Головне для бухгалтера в серпні 2025

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у серпні. Це нові або оновлені консультації, форми із зразками заповнення, довідники, які вплинуть на роботу бухгалтера у серпні
839

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді