Найкращий помічник для вас: система «Експертус Головбух»
Текст меморандуму містить як старі маяки, так і встановлює нові. Усього додали 12 нових пунктів.
По попередньому Меморандуму, то всі невчасно закриті борги в МВФ відмітили як «реалізовані із запізненням». Проте в термінології МВФ все одно «невиконані», тож воно і далі буде за нами тягнутися негативним сигналом.
СТАРІ МАЯКИ:
- дедлайн для апдейту програми кредитів «5-7-9» перенесли на кінець березня 2024;
- і ще один бенчмарк по оздоровленню банківського сектору перенесли з кінця березня на кінець грудня 2024;
- ще 4 маяки у процесі виконання.
НОВІ МАЯКИ (окрім БЕБ):
- до лютого 2024 — #22 На найближчу перспективу додали лише одну умову. Необхідно знайти джерела для збільшення власних надходжень бюджету 2024 на 0,5% ВВП мінімум за потреби. Це десь 38 млрд грн;
- до кінця березня — #32 Внести зміни до процесуального кодексу щодо розгляду справ в першій інстанції одним антикорупційним суддею або колегією з трьох антикорупційних суддів;
- до кінця червня — #23 Перезавантаження БЕБ, #31 Зовнішній аудит фінстану компаній центрального теплопостачання, відокремлення боргів до і після лютого 2022;
- до кінця липня — #25 Провести аудит податкових пільг та втрат від них для дизайну реформи, #34 — прийняти закон, який запустить новий суд для розгляду адмінсправ проти держорганів (НБУ, НАБУ, НАЗК);
- до кінця серпня — #35 Розробити політику державної власності держпідприємств, дивідендну політику та стратегію приватизації;
- до кінця вересня — #28 Визначити найбільш постраждалі від війни держкомпанії та оцінити фіскальні та квазі-фіскальні ризики, #33 Завершити зовнішній аудит ефективності НАБУ за участі трьох незалежних експертів з міжнародним досвідом та опублікувати його звіт;
- до кінця жовтня — #27 Діагностика процесу підготовки середньострокового бюджету для посилення стратегічного підходу до бюджету;
- до кінця грудня 2024 — #29 Прийняти постанову КМУ з планом дій та таймлайном, які встановлять чіткий зв’язок між середньостроковим бюджтеним плануванням та капітальними видатками, а також визначать Мінфін відповідальним за нагляд.
І ще додався один перманентний структурний маяк про те, що всі банки у мажоритарній власності держави залишають в управлінні Мінфіну. А всі націоналізовані несистемні банки передати Фонду гарантування вкладів.
В цілому ситуація по всім 35 structural benchmarks:
- 13 — виконані вчасно;
- 4 — виконані зі зривом дедлайнів;
- 2 — перенесли строк;
- 4 — в процесі виконання;
- 12 — нові.