Підприємець — єдиноподатник третьої групи здійснює торгівлю за місцем реєстрації. Також планує орендувати склад та здійснювати комісійну роздрібну торгівлю запчастинами для автомобілів через найману особу в іншому місті. У якій податковій інспекції підприємець повинен зареєструвати Книгу обліку доходів і витрат? Скільки книг потрібно зареєструвати? Чи потрібно застосовувати РРО при готівкових розрахунках?
Підпунктами 296.1.1 та 296.1.2 Податкового кодексу України (ПК) встановлено, що платники єдиного податку 3 групи, які не є платниками ПДВ, ведуть книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів, а ті, які є платниками ПДВ, ведуть облік доходів та витрат за формою та в порядку, що встановлені Мінфіном.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Форми книг та порядок ведення затверджено наказом Мінфіну від 15.12.2011 № 1637 «Про затвердження форм книги обліку доходів і книги обліку доходів і витрат та порядків їх ведення» (далі — Порядок № 1637). Згідно з Порядком № 1637 прошнурована та пронумерована Книга обліку доходів і витрат безоплатно реєструється в податковому органі за основним місцем обліку платника податку.
При цьому ПК та Порядок № 1637 не містять вимог щодо ведення Книги обліку доходів і витрат по кожній торговельній точці чи кожним найманим працівником. Отже, підприємець повинен зареєструвати Книги обліку доходів і витрат лише на себе у податковій інспекції за своїм місцем реєстрації.
Відповідно до пункту 6 статті 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР при продажу товарів (наданні послуг) фізичними особами — підприємцями, які сплачують єдиний податок, РРО та розрахункові книжки не застосовуються.
Ще більше робочих ситуацій ви знайдете в системі актуальних консультацій «Експертус Податки»