Підприємство використовує легкові автомобілі. Як документально підтверджувати факт списання пального для їх роботи та як класифікувати такі витрати для цілей бухгалтерського обліку? Чи можна їх відносити до загальновиробничих витрат?
Підприємство використовує легкові автомобілі. Як документально підтверджувати факт списання пального для їх роботи та як класифікувати такі витрати для цілей бухгалтерського обліку? Чи можна їх відносити до загальновиробничих витрат?
Списання загальновиробничих витрат
Підставою для відображення господарських операцій у бухгалтерському обліку є первинні документи (ч. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV). Тож і факт списання пального потребує документального підтвердження.
Нині немає затвердженої форми подорожнього листа легкового автомобіля, оскільки з 16.04.2013 наказ Держкомстату «Про затвердження типової форми первинного обліку роботи службового легкового автомобіля та Інструкції про порядок її застосування» від 17.02.1998 № 74 втратив чинність.
Тому для підтвердження факту списання пального підприємство може самостійно розробити форму подорожнього листа. Головне, щоб така форма мала всі обов’язкові реквізити первинного документа.
Більше про документальне підтвердження факту придбання пального від АЗС і класифікацію витрат читайте в експертно-правовій системі «Експертус Податки».
В обліковій політиці підприємство закріплює свій вибір у варіативних правилах ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Або ж — зазначає свій підхід до обліку, якщо нормативка не передбачає варіантів обліку щодо окремих операцій.
Облікова політика не раз була надійним помічником підприємств під час судових тяжб із податківцями. Тож підходьте до її розробки стратегічно, а головне — дотримуйтесь обраних в ній правил, щоб сформувати механізм захисту у разі претензій фіскальних органів та можливих судових спорів
Скачати бланк договору поворотної фінансової допомоги, а також дізнатися про вимоги до договору поворотної фінансової допомоги, та на який максимальний строк можна укласти договір про поворотну фінансову допомогу зможете — у консультації
Обов’язок роботодавця — виплачувати працівникам зарплату. Та перш за все бухгалтер має провести розрахунок та нарахування зарплати. Про особливості оплати праці під час війни, загальні правила нарахування та утримання податків із зарплати — у консультації
ФОП та РРО — одна з найбільш обговорюваних тем серед малого бізнесу. І не дивно, адже маємо суттєві штрафи для порушників. З’ясуємо подробиці
Бухгалтерські семінари та вебінари ― це можливість для бухгалтера швидко опанувати новації законодавства, дізнатися рішення для специфічних робочих ситуації, а також обмінятися досвідом в бухгалтерській спільноті. Які семінари для бухгалтерів невдовзі відбудуться ― в огляді