Умови, за яких нотаріус може витребовувати витяг з ЄДР

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Мін’юст вказав на необхідність витребовування нотаріусами від юросіб та підприємців при вчиненні нотаріальних дій витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців

Мін’юст вказав на необхідність витребовування нотаріусами від юросіб та підприємців при вчиненні нотаріальних дій витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців (далі — ЄДР).

Це пояснюється тим, що під час посвідчення правочинів нотаріус має перевірити обсяг цивільної правоздатності та дієздатності сторін. Для визначення статусу, зокрема, юрособи, нотаріус повинен ознайомитися з її установчими документами, інформацією про неї, що міститься в ЄДР (витягом з ЄДР), і перевірити, чи відповідає нотаріальна дія, яка вчиняється, обсягу її цивільної правоздатності та дієздатності. За наявності у нотаріуса сумнівів щодо поданих документів він може витребувати від цієї юрособи, держреєстратора, податкового органу, інших органів, установ та фізосіб додаткові відомості або документи.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

При цьому міністерство нагадало, що на сьогодні нотаріусам забезпечено безкоштовний доступ до відомостей ЄДР через офіційний веб-сайт Укрдержреєстру, шляхом пошуку та перегляду необхідної інформації. Однак зазначена інформація не є повною та не містить відомостей, що зазначаються під час формування розширеного витягу, потреба в якому може виникнути при вчиненні певної нотаріальної дії для визначення цивільної право- і дієздатності юрособи та правочинності дій, пов’язаних з нею.

Такими відомостями є:

  • перелік засновників (учасників) юрособи, у т. ч. прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання, якщо засновник — фізособа; найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код юрособи, якщо засновник — юрособа;
  • дані про розмір статутного капіталу (статутного або складеного капіталу), у т. ч. частки кожного із засновників (учасників), та про дату закінчення його формування;
  • відомості про органи управління юрособи;
  • назва установчого документа;
  • дані про наявність відмітки про те, що юрособа створюється та діє на підставі модельного статуту;
  • дані про відокремлені підрозділи юрособи: найменування та місцезнаходження відокремленого підрозділу, його ідентифікаційний код;
  • дані про юросіб, правонаступником яких є зареєстрована юрособа;
  • дані про юросіб — правонаступників: повне найменування та місцезнаходження юридичних осіб — правонаступників, їх ідентифікаційні коди.

І хоча отримати повний доступ до ЄДР нотаріус може за власним бажанням шляхом укладення відповідного договору, все одно не всі нотаріуси його мають. Адже підключення та надання доступу нотаріусів до ЄДР законодавством не визначено як обов’язкове. Тому й надалі нотаріус може під час посвідчення ним правочинів вимагати від юрособи документи, необхідні для перевірки її право- та дієздатності, у т. ч. і витяг з ЄДР.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Премія за підсумками року: нарахування та оподаткування

Річна премія — це винагорода за результатами роботи за рік. Інколи її називають тринадцятою зарплатою. Законодавство детально питання нарахування премій не врегульовує і роботодавець має певну свободу. У консультації — як нараховується річна премія, які є види, їхнє оподаткування, вплив розрахунку середньої зарплати для відпускних, лікарняних та інших виплат
68171

Міжнародний день бухгалтера 2025: ідеї привітань і святкування професійного свята

Міжнародний день бухгалтера, або Міжнародний день бухгалтерії — професійне свято бухгалтерів, яке відзначаємо щорічно 10 листопада. Тобто вже невдовзі :) Спеціально до свята ми підготували для вас п'ять порад, як незвично провести цей день
4537

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18756

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98586

Чому бухгалтеру варто інвестувати в себе

Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
1065

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді