Персональні дані: підстави для обробки та відповідальність

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Державна служба України з питань захисту персональних даних повідомила про розширення з 20.12.2012 переліку правових підстав для обробки персональних даних, наведених, зокрема, в статті 11 Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 № 2297-VI

Державна служба України з питань захисту персональних даних (далі — Служба) повідомила про розширення з 20.12.2012 переліку правових підстав для обробки персональних даних, наведених, зокрема, в статті 11 Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 № 2297-VI.

Тобто згода фізособи на обробку її персональних даних уже не є виключною підставою для такої обробки. При цьому факт реєстрації баз персональних даних не створює додаткових прав та обов’язків для володільців персональних даних.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Крім того, Служба нагадала, що відповідальність за порушення законодавства про захист персональних даних передбачено статтями 18839 та 18840 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Сама Служба уповноважена лише складати адмінпротоколи про виявлені порушення законодавства у сфері захисту персональних даних. Проте вона не вправі розглядати справи про адмінправопорушення, накладати стягнення та встановлювати критерії малозначності вчинених правопорушень. Протокол про адмінправопорушення разом з іншими матеріалами у триденний строк з моменту його складання надсилається до місцевого загального суду за місцем вчинення правопорушення.

Як відомо, за вчинення адмінправопорушення стягнення може бути накладено не пізніше ніж через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні — не пізніше ніж через три місяці з дня його виявлення.

При цьому прикладом «разового» порушення законодавства про захист персональних даних може бути неповідомлення або несвоєчасне повідомлення суб’єкта персональних даних про їх збирання, разове поширення персональних даних без належних на те правових підстав тощо. Прикладом триваючого порушення може бути випадок розміщення (поширення) володільцем персональних даних списку боржників з оплати за комунальні послуги, що містить персональні дані, факт якого було зафіксовано при проведенні перевірки.

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Прожитковий мінімум 2026: нові суми з 1 січня

Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом. Цю гарантію закріплено у частини третій статті 46 Конституції України. Розглянемо, яким буде прожитковий мінімум у 2026 році, розмір якого визначає Держбюджет 2026
1247

Мінімальна зарплата 2026: скільки платитимуть, як зміняться податки й «чисті» виплати

12 грудня 2025 року Закон України «Про Державний бюджет України на 2026 рік» від 03.12.2025 № 4695-IX опублікували в «Голосі України». Держбюджет-2026 набирає чинності з 1 січня 2026 року. Яка мінімальна заробітна плата буде в 2026 році та на які показники вона вплине — розповімо
33584

Державний бюджет України 2026 року: мінімалка, прожитковий мінімум і ключові зміни

12 грудня 2025 року Закон України «Про Державний бюджет України на 2026 рік» від 03.12.2025 № 4695-IX опублікували в «Голосі України». Держбюджет-2026 набирає чинності з 1 січня 2026 року. На які показники він спирається та що очікує українців в умовах воєнного стану — в огляді
6618

Облікова ставка НБУ 2025: актуальний розмір і прогноз

Облікова ставка НБУ — монетарний інструмент, за яким НБУ встановлює для суб'єктів грошово-кредитного ринку орієнтир щодо вартості залучених та розміщених грошових ресурсів. Із 12.12.2025 розмір облікової ставки НБУ залишиться на рівні 15,5% річних
77659

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді