Робоча ситуація дня: Коли подавати заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ при зміні системи оподаткування

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Підприємство — платник ПДВ, яке перебуває на загальній системі оподаткування, планує перейти на спрощену систему оподаткування та звітності зі сплатою єдиного податку без сплати ПДВ. Коли таке підприємство повинно подати до контролюючого органу заяву за формою № 3-ПДВ?

Підприємство — платник ПДВ, яке перебуває на загальній системі оподаткування, планує перейти на спрощену систему оподаткування та звітності зі сплатою єдиного податку без сплати ПДВ. Коли таке підприємство повинно подати до контролюючого органу заяву за формою № 3-ПДВ?

Якщо у суб’єкта господарювання відсутні будь-які інші підстави для анулювання реєстрації платником ПДВ, окрім його реєстрації платником єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати ПДВ, заява про анулювання реєстрації платника ПДВ за формою № 3-ПДВ подається після сплину терміну використання Свідоцтва та не раніше дати видачі свідоцтва платника єдиного податку.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Відповідно до підпункту «в» пункту 184.1 Податкового кодексу України (ПК) та підпункту «в» пункту 5.1 розділу V Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 № 1394 (далі — Положення № 1394), реєстрація платника ПДВ діє до дати її анулювання, яке проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі, якщо будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, реєструється як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати ПДВ.
Згідно з підпунктом 5.3.1 розділу V Положення № 1394 для анулювання реєстрації платник ПДВ подає до податкового органу за місцем перебування на обліку заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ за формою № 3-ПДВ. Разом із поданням такої заяви платник ПДВ зобов’язаний повернути податковому органу свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість та всі засвідчені копії Свідоцтва. Якщо такі додатки відсутні, то податковий орган не приймає до розгляду заяву про анулювання реєстрації.
Рішення про анулювання реєстрації за заявою платника ПДВ приймається податковим органом протягом 10 календарних днів. Дані про розгляд заяви та анулювання реєстрації платника ПДВ вказуються у відповідній графі заяви за формою № 3-ПДВ.
У разі коли на підставі заяви суб’єкта господарювання, який зареєстрований платником ПДВ, податковим органом прийнято рішення про те, що особа з певного звітного періоду переходить на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності і при цьому не буде платником ПДВ, але цей звітний період ще не настав, на Свідоцтві, корінці Свідоцтва та всіх засвідчених копіях Свідоцтва у лівій верхній частині робиться спеціальний запис: «Свідоцтво дійсне до (дата останнього дня звітного періоду, що передує переходу платника на сплату єдиного податку)».
Запис на Свідоцтві та всіх засвідчених копіях Свідоцтва засвідчується підписом керівника (заступника керівника) податкового органу та печаткою. Свідоцтво та копії з такою відміткою повертаються платнику ПДВ при видачі документів, що підтверджують право на застосування спрощеної системи оподаткування, починаючи з певного звітного періоду. Після закінчення терміну дії Свідоцтво з такою відміткою та його копії здаються платником єдиного податку до податкового органу разом із заявою про анулювання реєстрації платника ПДВ за формою № 3-ПДВ.
Після цього податковий орган виключає особу з реєстру платників ПДВ останнім днем звітного періоду, що передує переходу платника податків на обрані ним умови сплати єдиного податку при застосуванні спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності.
Отже, у цьому випадку заява про анулювання реєстрації платника ПДВ за формою № 3-ПДВ подається після сплину терміну використання Свідоцтва та не раніше дати видачі свідоцтва платника єдиного податку.

Ще більше робочих ситуацій ви знайдете в системі актуальних консультацій «Експертус Податки»


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронна медична документація

В еру інформаційних технологій паперові документи поступово відходять. Реформа медзакладів, окрім змін порядку фінансування, принесла й перехід на електронні медичні документи. Які з них стосуються бухгалтера КНП та яке їхнє майбутнє — розбираємо
4472

Ліцензійний договір

Що таке ліцензійний договір, які істотні умови ліцензійного договору, як такий договір укласти — про це в огляді
18064

Ліцензування підприємства: правила, відповідальність, бухгалтерський облік

Хочете почати торгівлю алкоголем чи стати туроператором, відкрити стоматкабінет? А може є потреба зберігати на території підприємства пальне? Ну що ж, вам доведеться отримати спеціальний дозвіл — ліцензію. Про ліцензування окремих видів господарської діяльності мова піде в сьогоднішній консультації: види діяльності, документи, загальні правила, зміни 2025, відповідальність, штрафи й особливості бухгалтерського обліку за НП(С)БО та МСФЗ
22242

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді