Реєстрація платника ПДВ діє до дати анулювання реєстрації платника, яку проводять шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у відповідних випадках (п. 184.1 Податкового кодексу України; далі — ПК).
Анулювання реєстрації здійснюється на дату:
- подання заяви платником податку або прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації;
- зазначену в судовому рішенні;
- припинення дії договору про спільну діяльність, договору управління майном, угоди про розподіл продукції або закінчення строку, на який утворено особу, зареєстровану як платник податку;
- що передує дню втрати особою статусу платника ПДВ;
- державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця.
При цьому датою анулювання реєстрації платника визначається дата, що настала раніше. На дату виникнення податкових зобов’язань платник зобов’язаний скласти податкову накладну (ПН) в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПК термін (п. 201.1 ПК).
🔊 Змінили порядок обчислення податкового навантаження
🔊 Можуть скасувати Таблицю даних, яку врахували в результаті оскарження
🔊 Обмежують різке зростання обсягів постачань із ПДВ
🔊 Збільшили кількість показників позитивної податкової історії
🔊 Змінили ознаки безумовної реєстрації
Тобто, оскільки право на складення ПН та реєстрацію їх в ЄРПН має особа, що зареєстрована платником ПДВ, то на дату анулювання реєстрації платника ПДВ таке право вказаною особою втрачається.
Таким чином, особа, реєстрацію платника ПДВ якої анулювали, не має права зареєструвати ПН та/або РК до ПН в ЄРПН, незалежно від того, що з дати складання ПН та/або РК ще не минув термін їх реєстрації.