Мін’юст роз’яснив окремі положення постанови КМУ «Деякі питання проведення оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства» від 04.03.2013 № 231 (далі — Постанова № 231), а саме особливості:
- застосування норм законодавчих актів при даруванні та спадкуванні земельних ділянок;
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
- використання звітів про оцінку складених до 31.07.2013 при оформленні спадкових прав;
- перевірки нотаріусом наявності звіту про оцінку, складеного суб’єктом оціночної діяльності відповідно до Постанови № 231;
- визначення вартості предмета застави (іпотеки).
Зокрема, за інформацією Мін’юсту, при видачі свідоцтва про право на спадщину, якщо спадкову справу відкрито до 31.07.2013, можуть використовуватися звіти про оцінку, складені та подані нотаріусу і долучені до матеріалів спадкової справи до 31.07.2013. Цей висновок відомства грунтувався на тому, що згідно з цивільним законодавством до складу спадщини входять усі права та обов’язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини.
Що ж до застави, то оцінка її предмета здійснюється заставодавцем разом із заставодержателем відповідно до звичайних цін, що склалися на момент виникнення права застави, якщо інший порядок оцінки предмета застави не встановлений договором або законом. Тобто вартість предмета застави (іпотеки), що передається фізособою в заставу (іпотеку), визначається за згодою між заставодавцем (іпотекодавцем) і заставодержателем (іпотекодержателем) або, якщо це передбачено договором між ними або законом, — шляхом визначення ринкової вартості предмета іпотеки суб’єктом оціночної діяльності.
Окремо Мін’юст звернув увагу на те, якими конкретно суб’єктами оціночної діяльності може проводитись оцінка предмета застави (іпотеки), що відчужується юрособою (банком, іншим заставодержателем (іпотекодержателем)) та фізособою.