Незначні порушення в оформленні первинних документів не є ознакою фіктивності госпоперацій

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Суд апеляційної інстанції визнав протиправними податкові повідомлення-рішення про збільшення підприємству суми грошового зобов’язання зі сплати податку на прибуток та ПДВ

Суд апеляційної інстанції визнав протиправними податкові повідомлення-рішення про збільшення підприємству суми грошового зобов’язання зі сплати податку на прибуток та ПДВ.

Свою позицію, яку підтримав суд першої інстанції, податковий орган обгрунтовував нереальністю здійснення господарських операцій цього підприємства з його контрагентом, адже значна частина первинних документів складена з порушенням вимог законодавства про бухгалтерській облік та фінансову звітність.

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

Однак, на думку суду апеляційної інстанції, незначні порушення, допущені в процесі складання первинних документів, недоліки при їх оформленні, не можуть бути належними і допустимими доказами безтоварності (фіктивності) господарських операцій.

Зокрема, помилкове зазначення позивачем іншого номеру договору не є вирішальною ознакою для визнання такої податкової накладної недійсної за умови, якщо із суті господарських операцій вбачається їх реальних характер та товарність.

Під час дослідження видаткових накладних, що містились у матеріалах справи, встановлено, що останні містять підписи осіб, уповноважених підприємством на отримання ТМЦ згідно з виданими довіреностями, що також знаходились в матеріалах справи. Крім цього, на видаткових накладних проставлені штампи та печатки підприємства, що дозволяє ідентифікувати юридичну особу, яка отримала ТМЦ.

Що ж до відсутності у підприємства товарно-транспортних накладних (ТТН), то відповідно до законодавства наявність ТТН є обов’язковою лише для водія юрособи або фізособи — підприємця, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах.

Якщо ж юрособа здійснює вантажні перевезення для власних потреб, обов’язкову наявність ТТН не вимагається, достатньо лише видаткової накладної або іншого документу, що підтверджує право власності на вантаж.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50519

Типові помилки у розрахунку відпускних

Складність розрахунку відпускних у тому, що вони залежить від середньоденної зарплати, на яку впливають доходи за минулі місяці. Помилка у сумі виплат за розрахунковий період з легкістю перетворюється на помилкову суму відпускних. Що треба перевірити, аби виправити помилку — розповімо у консультації
75803

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13241

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67078

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді