До Головного управління МДЗ у Житомирській області надходять запитання від платників податків щодо застосування законодавчих та нормативних документів, які стосуються порядку подання та розгляду скарг у зв’язку із утворенням Міністерства доходів і зборів України. Розглянемо ті із них, які зустрічаються найчастіше.
Які строки подання первинної скарги?
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Терміни подання скарг на рішення державних податкових інспекцій не змінились. Скарга (заява) має бути викладена в письмовій формі та надіслана до органу державної податкової служби поштою або передана фізичною чи юридичною особою через представника (абзац п’ятий пункту 3 Положення).
За загальним правилом, установленим пунктом 56.3 Податкового кодексу України (ПК) скарга має бути подана протягом 10-ти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення — рішення або іншого рішення, що оскаржується. (Зверніть увагу: відлік терміну подання скарги розпочинається з дня, наступного за днем отримання рішення, яке оскаржується).
Інший строк — 30 календарних днів — установлено для оскарження податкових зобов’язань, самостійно визначених контролюючим органом з причин не пов’язаних із порушенням податкового законодавства.
У разі, коли останній день строків подання скарги припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.
Днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги відповідним органом державної податкової служби, а в разі надсилання скарги поштою — дата отримання відділенням поштового зв’язку від платника податків поштового відправлення зі скаргою, яка зазначена відділенням поштового зв—язку в повідомленні про вручення поштового відправлення або на конверті.
Чи можуть бути додані до скарги додаткові документи?
Так, відповідно до пункту 19 Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби особа, яка подала скаргу на податкове повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов’язання платника податків або будь-яке інше рішення органу державної податкової служби, має право подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом державної податкової служби, який розглядає скаргу.
Одночасно слід звернути увагу, що згідно з пунктами 44.6 та 44.7 ПК у разі, якщо посадова особа контролюючого органу, яка здійснює перевірку, відмовляється з будь-яких причин врахувати документи, надані платником податків під час проведення перевірки, платник податків має право до закінчення перевірки надіслати листом з повідомленням про вручення та з описом вкладеного або надати безпосередньо до контролюючого органу, який призначив проведення перевірки, копії таких документів (засвідчені печаткою платника податків (за наявності печатки) та підписом платника податків — фізичної особи або посадової особи платника податків — юридичної особи).
Протягом п’яти робочих днів з дня отримання акта перевірки платник податків має право надати до контролюючого органу, що призначив перевірку, документи, визначені в акті перевірки як відсутні. У разі якщо посадова особа контролюючого органу, яка здійснює перевірку, відмовляється з будь-яких причин врахувати документи, надані платником податків під час проведення перевірки, платник податків має право до закінчення перевірки надіслати листом з повідомленням про вручення та з описом вкладеного або надати безпосередньо до контролюючого органу, який призначив проведення перевірки, копії таких документів (засвідчені печаткою платника податків (за наявності печатки) та підписом платника податків — фізичної особи або посадової особи платника податків — юридичної особи).
Протягом п’яти робочих днів з дня отримання акта перевірки платник податків має право надати до контролюючого органу, що призначив перевірку, документи, визначені в акті перевірки як відсутні.
Якщо у вказані терміни платник податків не надає посадовим особам органу державної податкової служби, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.
Який порядок оскарження рішень, якщо за результатами первинного розгляду скарги сума визначеного грошового зобов’язання збільшується?
Згідно з Положенням про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби скарга подається (надсилається поштою з повідомленням про вручення) на рішення Головного управління МДЗ в областях Міністерства доходів і зборів України.