Строк включення суми сплаченого податку до податкового кредиту у звітному періоді

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Суд визнав законним включення підприємством (позивачем) до складу податкового кредиту в декларації з ПДВ за відповідний звітний період суми сплаченого податку, а податкове повідомлення-рішення, яким підприємству зменшено розмір від’ємного значення суми ПДВ, безпідставним та таким, що винесено з порушенням норм Податкового кодексу України

Суд визнав законним включення підприємством (позивачем) до складу податкового кредиту в декларації з ПДВ за відповідний звітний період суми сплаченого податку, а податкове повідомлення-рішення, яким підприємству зменшено розмір від’ємного значення суми ПДВ, безпідставним та таким, що винесено з порушенням норм Податкового кодексу України (ПК).

Відповідно до пункту 198.2 ПК, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається, зокрема, дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

Судом встановлено, що 09.09.2011 між позивачем (покупцем) та його контрагентом (продавцем) був укладений договір поставки, за умовами якого продавець зобов’язувався поставити товар, а покупець зобов’язувався прийняти та оплатити його.
01.08.2012 покупець отримав від продавця податкову накладну від 16.09.2011, що підтверджено записом у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних. При цьому податкова накладна не була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 201.10 ПК, у разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту.

Тому 10.09.2012 покупець електронною поштою подав до податкового органу податкову декларацію з ПДВ за звітний період серпень 2012 року разом із Додатком 8 до податкової декларації з ПДВ (Заявою про відмову постачальника надати податкову накладну (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних).

При цьому чинне законодавство передбачає: якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних, це право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

Тобто покупець на підставі податкової накладної, Додатка 8 до податкової декларації з ПДВ за серпень 2012 року правомірно включив до складу податкового кредиту в декларації з ПДВ за звітний період серпень 2012 року суму сплаченого податку, при цьому не порушуючи строк у 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50520

Типові помилки у розрахунку відпускних

Складність розрахунку відпускних у тому, що вони залежить від середньоденної зарплати, на яку впливають доходи за минулі місяці. Помилка у сумі виплат за розрахунковий період з легкістю перетворюється на помилкову суму відпускних. Що треба перевірити, аби виправити помилку — розповімо у консультації
75803

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13241

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67079

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді