Право на податковий кредит виникає з дати отримання податкової накладної

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Суд підтримав позовні вимоги продавця про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення щодо завищення ним податкового кредиту з ПДВ за відповідний звітний період (за березень 2012 року)

Суд підтримав позовні вимоги продавця про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення щодо завищення ним податкового кредиту з ПДВ за відповідний звітний період (за березень 2012 року).

Підприємство дотрималось передбаченої Податковим кодексом України процедури формування податкового кредиту за березень 2012 року за податковою накладною постачальника, не зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. За фактом отримання податкової накладної подано відповідну заяву порушення порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних форми Д8.

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

Аргументи податкового органу, які підтримав суд попередньої інстанції, грунтувались на тому, що датою виникнення права позивача на податковий кредит є дата складання податкової накладної від 20.01.2012. Однак підприємство разом із податковою декларацією з ПДВ за січень 2012 року не подало заяву про відмову постачальника своєчасно надати податкову накладну, а тому сума, зазначена у податковій накладній, не зареєстрованій в Єдиному реєстрі податкових накладних, не підлягає включенню до складу податкового кредиту за березень 2012 року.

Суд апеляційної інстанції звернув увагу на те, що згідно з чинним законодавством відсутність факту реєстрації платником податку — продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту за відповідний звітний період.

Відсутність податкової накладної від 20.01.2012 не давала позивачу протягом січня – лютого 2012 року можливості звірити дані податкової накладної з даними Єдиного реєстру податкових накладних, і, відповідно, подати скаргу на постачальника товару за порушення порядку реєстрації податкової накладної у реєстрі.

Отже, дії позивач, котрий, отримавши податкову накладну від 20.01.2012, лише 01.03.2012, відніс суму, зазначену у податковій накладній, до складу податкового кредиту у періоді отримання, тобто у березні 2012 року є правомірними.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50520

Типові помилки у розрахунку відпускних

Складність розрахунку відпускних у тому, що вони залежить від середньоденної зарплати, на яку впливають доходи за минулі місяці. Помилка у сумі виплат за розрахунковий період з легкістю перетворюється на помилкову суму відпускних. Що треба перевірити, аби виправити помилку — розповімо у консультації
75803

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13241

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67079

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді