Електронна ІПК: чи захистить від штрафів
Міністерство доходів і зборів України нагадує, що первинні документи та інші документи, пов’язані з обчисленням та сплатою податків і зборів, що ведуться в електронному вигляді можуть бути не визнані підтверджуючими, якщо платник податків не виконав вимоги законодавства під час їх оформлення.
Так, первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов’язкові реквізити, зокрема, посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення та особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
У разі складання та зберігання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку на машинних носіях інформації підприємство зобов’язане за свій рахунок виготовити їх копії на паперових носіях на вимогу інших учасників господарських операцій, а також правоохоронних органів та відповідних органів у межах їх повноважень, передбачених законами.
Міндоходів зазначило, що під час проведення перевірок посадові особи його територіальних органів мають право отримувати від платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об’єктів оподаткування, несплату податків, зборів (обов’язкових платежів) та про порушення вимог іншого законодавства.
