Власникам нерухомості: для вибору об’єкта пільгового оподаткування зверніться в податкову

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

З 1 січня 2013 року в Україні почав діяти податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

З 1 січня 2013 року в Україні почав діяти податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Оподаткованню підлягає житлова нерухомість, яка перебуває у власності як фізичних, так і юридичних осіб, а саме — житлові будинки, прибудови до них, квартири, котеджі, кімнати у багатосімейних квартирах та приватизовані кімнати в гуртожитках.

Для фізичних осіб — платників податку передбачено ряд пільг. Не оподатковуватимуться квартири та житлові будинки, площа яких не перевищує 120 м. кв. та 250 м. кв. відповідно. Звертаємо увагу власників нерухомості: пільга застосовується тільки один раз за звітний період (рік) і тільки до одного об’єкта.

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

Пільга застосовується до того житлового приміщення, у якому власник зареєстрований (прописаний), однак на вибір платника податків може бути застосована до іншого об’єкта, що перебуває в його власності.

Якщо власник володіє декількома об’єктами житлової нерухомості, то пільга буде застосована тільки до одного з них, за вибором власника.

У зв’язку з цим ще раз нагадуємо всім громадянам, які мають у власності об’єкти нерухомості площею для квартир більше 120 кв. м та для будинків — більше 250 кв.м або мають у власності більше ніж один об’єкт житлової нерухомості: зверніться до податкового органу за місцем реєстрації (прописки), для проведення відповідної звірки даних щодо житлової площі та вибору пільгового об’єкта нерухомого майна. При собі необхідно мати документи, що підтверджують право власності на житлову нерухомість.

Якщо право власності протягом календарного року переходить від одного власника до іншого, то попередній власник сплачує податок на нерухоме майно за період з 1 січня цього року до початку того місяця, у якому втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування. Новий же власник сплачує податок починаючи з місяця, у якому виникло право власності.

Тобто якщо особа продасть квартиру, наприклад, 23 червня 2013 року, то попередній власник повинен буде сплатити податок на нерухомість за січень-травень 2013 року, а новий вже за червень-грудень 2013 року.

Сплатити податок фізособа має протягом 60-ти днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення за місцем розташування об’єкта оподаткування.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50529

Типові помилки у розрахунку відпускних

Складність розрахунку відпускних у тому, що вони залежить від середньоденної зарплати, на яку впливають доходи за минулі місяці. Помилка у сумі виплат за розрахунковий період з легкістю перетворюється на помилкову суму відпускних. Що треба перевірити, аби виправити помилку — розповімо у консультації
75808

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13247

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67085

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді