Сплата екологічного податку при використанні автономної системи опалення

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Суб’єкти господарювання у випадку використання автономної системи опалення, зокрема, газового котла, повинні обчислювати, нараховувати та сплачувати до бюджету екологічний податок, а також складати податкову звітність з цього платежу

Суб’єкти господарювання у випадку використання автономної системи опалення, зокрема, газового котла, повинні обчислювати, нараховувати та сплачувати до бюджету екологічний податок, а також складати податкову звітність з цього платежу.

Об’єктом та базою оподаткування, зокрема, є обсяги та види забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами. При практичному застосуванні терміну «стаціонарне джерело забруднення» в умовах розділу VІІІ Податкового кодексу України (ПК) слід враховувати, що стаціонарне джерело забруднення — це підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об’єкт, що зберігає свої просторові координати протягом певного часу і здійснює викиди забруднювальних речовин в атмосферу та/або скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти.

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

До стаціонарних джерел забруднення можна віднести й автономні системи опалення, що працюють на пальному, при спалюванні якого утворюються та викидаються в атмосферне повітря забруднювальні речовини, або суміш таких речовин.

Звертаємо увагу, що статтею 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» від 16.10.1992 №2707-XII передбачено, що викиди забруднювальних речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб’єкту господарювання обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади АР Крим з питань охорони навколишнього середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. Тобто власник приміщення повинен мати дозвіл.

Отже, суб’єкти господарювання у випадку використання автономної системи опалення, зокрема, газового котла, мають об’єкт оподаткування екологічним податком — обсяги забруднювальних речовин, що утворюються й викидаються в атмосферне повітря при згоранні палива (газу) та є платниками екологічного податку (незалежно від отримання дозволу на викиди забруднювальних речовин в атмосферне повітря стаціонарним джерелом забруднення).

Якщо платник екологічного податку не має дозволу на викиди в атмосферне повітря забруднювальних речовин стаціонарними джерелами забруднення, він самостійно визначає обсяги викидів.
Нагадуємо, що ставки податку за викиди в атмосферне повітря забруднювальних речовин стаціонарними джерелами визначені статтею 243 ПК.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50530

Типові помилки у розрахунку відпускних

Складність розрахунку відпускних у тому, що вони залежить від середньоденної зарплати, на яку впливають доходи за минулі місяці. Помилка у сумі виплат за розрахунковий період з легкістю перетворюється на помилкову суму відпускних. Що треба перевірити, аби виправити помилку — розповімо у консультації
75808

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13248

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67086

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді