Зміни до Податкового кодексу щодо оподаткування доходів, отриманих через цифрові платформи

Автор
експерт з обліку та оподаткування
Мінфін ініціює зміни до Податкового кодексу України. Зокрема, пропонують дозволити фізособам – підзвітним продавцям цифрових платформ користуватися пільговим режимом оподаткування доходів, отриманих через цифрові платформи

Зміни до Податкового кодексу щодо оподаткування доходів, отриманих через цифрові платформи

Мінфін оприлюднив проєкт Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо впровадження міжнародного автоматичного обміну інформацією про доходи, отримані через цифрові платформи».

Під дію регулювання проєкту акта попадатимуть такі суб’єкти господарювання (організації) як онлайн-сервіси, що пропонують послуги таксі, оренди нерухомості, маркет-плейси та застосунки для продажу товарів і надання послуг або інші особи, які відповідають критеріям підзвітного оператора платформи.

Проєктом Закону пропонують зміни до Податкового кодексу України (ПК) та деяких інших законодавчих актів.

ПК доповнюють новою статтею «Міжнародний автоматичний обмін інформацією про доходи, отримані через цифрові платформи». А саме визначают основні вимоги до встановлення підзвітними операторами платформ підзвітних продавців та подання звітів про доходи, отримані підзвітними продавцями через платформи, для цілей Багатосторонньої угоди DPI.

Змінами до ПК встановлюють / визначають:

  • терміни, пов’язані з поданням звітності щодо доходів, отриманих через цифрові платформи (ст. 14 ПК доповнюють визначеннями термінів «платформа», «оператор платформи», «підзвітний оператор платформи», «підзвітний продавець», «винагорода» та ін.);
  • обов’язок для підзвітних операторів платформ:
  • застосовувати заходи належної комплексної перевірки з метою виявлення підзвітних продавців серед користувачів платформи;
  • подавати до ДПС звіти про доходи підзвітних продавців, які вони отримують від здійснення звітної діяльності;
  • подавати заяву про взяття їх на облік у ДПС протягом 60 календарних днів після встановлення оператором статусу підзвітного оператора платформи;
  • види діяльності, що є звітною діяльністю, а саме: надання в оренду нерухомого майна (у тому числі житлової та комерційної нерухомості, а також будь-якого іншого нерухомого майна та місць для паркування); особисті послуги; продаж товарів; надання в оренду транспортних засобів.

Запропоновані норми поширюватимуться як на підзвітних продавців-нерезидентів, так і на підзвітних продавців-резидентів України. Отже ДПС матиме інформацію про доходи резидентів України, які отримують дохід від здійснення звітної діяльності через операторів цифрових платформ. ДПС матиме в своєму розпорядженні значний обсяг податкової інформації, яку використовуватиме для:

  • контролю за своєчасністю та повнотою декларування активів та доходів, що підлягають оподаткуванню;
  • виявлення незадекларованих активів та доходів;
  • боротьби з ухиленням від сплати податків.

Законопроєктом пропонують дозволити фізичним особам – підзвітним продавцям цифрових платформ користуватися пільговим режимом оподаткування доходів, отриманих через цифрові платформи.

Концепцією оподаткування доходів таких фізичних осіб пропонують встановити ставку оподаткування таких доходів у розмірі 5% та покладання обов’язків податкового агента на підзвітних операторів платформ.

Водночас ДПС повинна мати доступ до інформації щодо операцій за поточними рахунками фізичних осіб – підзвітних продавців, відкритими спеціально для цілей здійснення звітної діяльності. Це стосуватиметься виключно тих фізичних осіб, які користуватимуться пільговим режимом оподаткування доходу від здійснення звітної діяльності та спрямовані на протидію зловживанням фізособами пільговим режимом оподаткування.

Зокрема, передбачають, що право на оподаткування доходів за ставкою 5% має платник податку-резидент, який досягнув 18 років та відповідає одночасно усім таким вимогам:

  • платник податку має щонайменше один поточний рахунок, відкритий спеціально для цілей здійснення звітної діяльності;
  • не є самозайнятою особою;
  • не використовує працю найманих осіб;
  • обсяг доходу, отриманий платником протягом календарного року, не перевищує 5 млн грн;
  • не здійснює продаж підакцизних товарів.

За інформацією Мінфіну


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Клуб білого бізнесу: які переваги статусу учасника

Розглянемо, як функціонує Клуб білого бізнесу. Особливу увагу приділимо перевагам, ризикам та зобов’язанням учасників. Проаналізуємо причини, через які частину підприємств у переліку приховують
1348

Форма 20-ОПП: актуальний зразок і порядок заповнення

Існує спеціальна обов’язкова заява про об’єкти, які є джерелом доходу платника податку, або такі, що пов’язані з оподаткуванням, наприклад легкові автомобілі, земельні ділянки, а також кіоски, магазини та інші торговельні точки тощо. Це так звана форма 20-ОПП. Коли її подавати, які наслідки за неподання, невірну чи помилкову інформацію в ній, як її слід заповнювати та коли оновлювати, – у консультації експерта на конкретних зразках для різних ситуацій
355288

Календар бухгалтера на лютий 2025

2025-й рік розпочинає свій другий місяць. Аби він не був найлютішим через неподані звіти й несплачені податки, варто проглянути виробничий календар на лютий 2025 та податковий календар 2025
41150

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді