Строки зберігання соціально значущих документів у разі ліквідації підприємств

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Мін’юст затвердив Перелік видів документів, пов’язаних із забезпеченням соціального захисту громадян, що мають надходити до архівних установ у разі ліквідації підприємств

Мін’юст затвердив Перелік видів документів, пов’язаних із забезпеченням соціального захисту громадян, що мають надходити до архівних установ у разі ліквідації підприємств (далі — Перелік).

Використовувати його можуть усі підприємства, що не належать до джерел формування Національного архівного фонду.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Зокрема, він дозволяє визначити строки зберігання документів під час проведення експертизи їх цінності, відібрати документи та підготувати описи справ, що підлягають передаванню до архівних установ у зв’язку з ліквідацією підприємств.

Документи у Переліку розміщено за ступенем значущості їх видів та питань, що в них відображаються, у логічній послідовності.

У Переліку наведено узагальнені назви видів документів:

  • документи з кадрових питань (особового складу), у т. ч. з нарахування і виплати зарплати працівникам;
  • деякі види організаційно-розпорядчих документів, що містять інформацію про ліквідоване підприємство;
  • документи з питань акціонування.

Перелік включає види документів, що використовуються архівними установами під час виконання запитів соціально-правового характеру, зі строком зберігання 75 років.

Строки зберігання документів обчислюються з 1 січня року, наступним за роком завершення їх діловодством.
Контроль за застосуванням цього Переліку здійснюють Укрдержархів та уповноважені ним державні архівні установи та архівні відділи міських рад.

Таким чином, систематизовано та встановлено строки зберігання соціально значущих документів, що можуть бути використані для підтвердження законних прав громадян на виплату пенсії, різних видів матеріальної допомоги та компенсацій, отримання інших виплат, пільг, послуг тощо.

Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

РРО для ФОП у 2025 році: коли обов’язковий і що перевірятиме податкова

РРО для ФОПів — одна з найгарячіших тем 2025 року. Помилки тут коштують дорого: штрафи сягають десятків тисяч гривень. Розбираємось, коли касовий апарат обов’язковий, кого перевірятиме податкова і хто має право працювати без нього
135074

Премія за підсумками року: нарахування та оподаткування

Річна премія — це винагорода за результатами роботи за рік. Інколи її називають тринадцятою зарплатою. Законодавство детально питання нарахування премій не врегульовує і роботодавець має певну свободу. У консультації — як нараховується річна премія, які є види, їхнє оподаткування, вплив розрахунку середньої зарплати для відпускних, лікарняних та інших виплат
68234

Міжнародний день бухгалтера 2025: ідеї привітань і святкування професійного свята

Міжнародний день бухгалтера, або Міжнародний день бухгалтерії — професійне свято бухгалтерів, яке відзначаємо щорічно 10 листопада. Тобто вже невдовзі :) Спеціально до свята ми підготували для вас п'ять порад, як незвично провести цей день
4552

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18776

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді