ВРУ посилює відповідальність за порушення з боку ТЦК та ВЛК
Проєкт Закону від 27.01.2025 № 12442
Законопроєкт розроблений з метою забезпечення належного виконання уповноваженими особами вимог мобілізаційного законодавства, а також дотримання прав і свобод громадян під час проведення мобілізаційних заходів.
Проєктом закону пропонують доповнити Кримінальний кодекс України (далі — КК) новими статтями:
- 337-1 «Порушення порядку проведення медичного огляду (військово-лікарської експертизи) для визначення придатності за станом здоров’я до військової служби»
Так, умисне порушення порядку проведення медогляду (військово-лікарської експертизи), вчинене особою, уповноваженою на таке проведення, що призвело до призову громадянина на військову службу, який не підлягає такому призову (прийняттю, направленню) за станом здоров’я відповідно до закону, а так само призвело до звільнення від призову (прийняття, направлення) громадянина або до звільнення громадянина з військової служби за станом здоров'я каратиметься позбавленням волі на строк від двох до п’яти років.
Те саме діяння, вчинене повторно або за попередньою змовою групою осіб, або в умовах особливого періоду, крім воєнного стану, — каратиметься позбавленням волі на строк від трьох до шести років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років.
Вищезазначені дії, вчинені в умовах воєнного стану, каратимуться ще суворіше — позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років.
- 426-2 «Порушення військової служби особою порядку призову (прийняття) громадян на військову службу»
Ця стаття систематизує інформацію про процедуру бронювання з урахуванням нещодавніх змін у законодавстві та запровадження бронювання через Портал Дія. П’ять готових зразків допоможуть підготувати пакет документів для бронювання за списками військовозобов’язаних
Порушення військовою службовою особою порядку призову (прийняття, направлення) громадянина на військову службу, що призвело до призову (прийняття, направлення) на військову службу громадянина, який не підлягає такому призову (прийняттю, направленню) відповідно до закону, або незаконного звільнення громадянина від призову (прийняття) на військову службу — каратиметься службовим обмеженням на строк до двох років або триманням у дисциплінарному батальйоні на той самий строк, або позбавленням волі на строк до п’яти років. Водночас за те саме діяння, вчинене:
- в умовах особливого періоду, крім воєнного стану, — позбавлення волі на строк від трьох до шести років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років;
- в умовах воєнного стану — позбавлення волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років.
Пропонують також розширити коло суб'єктів кримінального правопорушення, передбаченого статтею 368-5 «Незаконне збагачення» КК. Так пункт 1 примітки до статті 368-5 доповнюють такими словами «та прирівняні до них особи для цілей цієї статті — голови, їх заступники, члени та секретарі позаштатних постійно діючих військово-лікарських комісій або лікарсько-льотних комісій».
У разі прийняття Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.