Підприємці повинні документально підтвердити своє право на неутримання ПДФО з виплаченого їм доходу

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Під час нарахування (виплати) фізичній особі — підприємцю доходу від здійснення нею підприємницької діяльності, суб’єкт господарювання, який нараховує (виплачує) такий дохід, не утримує податок на доходи у цієї фізичної особи

Під час нарахування (виплати) фізичній особі — підприємцю доходу від здійснення нею підприємницької діяльності, суб’єкт господарювання, який нараховує (виплачує) такий дохід, не утримує податок на доходи у цієї фізичної особи. Для цього фізичній особі – підприємцю, яка отримує такий дохід, необхідно надати юридичним особам та фізичним особам — підприємцям, з якими вона має господарські відносини, копію документа, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності. Це може бути витяг або виписка з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб — підприємців, у яких зазначені основні види діяльності.

Якщо фізична особа — підприємець перебуває на спрощеній системі оподаткування, то крім вказаних документів треба надати ще й копію Свідоцтва про сплату єдиного податку.

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

Платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з окремих податків і зборів, зокрема, з податку на доходи фізичних осіб. Тому для уникнення подвійного оподаткування фізична особа — підприємець повинна надати юридичним особам та фізичним особам — підприємцям, з якими співпрацює, копії зазначених документів.

Якщо підприємці документально не підтверджують своє право на неутримання податку з виплачуваного їм доходу у джерела виплати, суб'єкт господарювання — податковий агент повинен виконати всі покладені на нього Податковим кодексом України (ПК) функції податкового агента відповідно до пункту 176.2 ПК, зокрема, нарахувати, утримати та сплатити (перерахувати) до бюджету податок з виплаченого на користь таких платників доходу, повідомити про це податковий орган у податковому розрахунку за формою №1ДФ.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50532

Типові помилки у розрахунку відпускних

Складність розрахунку відпускних у тому, що вони залежить від середньоденної зарплати, на яку впливають доходи за минулі місяці. Помилка у сумі виплат за розрахунковий період з легкістю перетворюється на помилкову суму відпускних. Що треба перевірити, аби виправити помилку — розповімо у консультації
75810

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13249

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67088

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді