Робоча ситуація дня

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ) проводить передпродажні та рекламні заходи щодо товарів, які у подальшому реалізуються за договорами комісії, за якими ТОВ є комітентом. Чи має право комітент відносити понесені витрати до складу податкових і на підставі яких документів?

Витрати на рекламні заходи у комітента

Товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ) проводить передпродажні та рекламні заходи щодо товарів, які у подальшому реалізуються за договорами комісії, за якими ТОВ є комітентом. Чи має право комітент відносити понесені витрати до складу податкових і на підставі яких документів?

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Згідно з пунктом 138.1 Податкового кодексу України (ПК) витрати, що враховуються при обчисленні об’єкта оподаткування, складаються із витрат операційної діяльності та інших витрат, які визначаються згідно з вимогами статей 138-140 ПК. Зокрема, до складу інших витрат, а саме витрат на збут, які включають витрати, пов’язані з реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, належать і витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг) та на передпродажну підготовку товарів (пп. «г» пп. 138.10.3 ПК).

Водночас, відповідно до підпункту 139.1.1 ПК не включаються до складу витрат витрати, не пов’язані з провадженням господарської діяльності, а саме витрати на організацію та проведення прийомів, презентацій, свят, розваг та відпочинку, придбання та розповсюдження подарунків (крім благодійних внесків та пожертвувань неприбутковим організаціям, визначених статтею 157 ПК, та витрат, пов’язаних із провадженням рекламної діяльності, які регулюються нормами підпункту 140.1.5 ПК).

Отже, витрати платника податку на проведення рекламних заходів є витратами подвійного призначення.

Відповідно до пункту 138.5 ПК інші витрати визнаються витратами того звітного періоду, в якому вони були здійснені згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку.

Витрати, пов’язані з господарською діяльністю підприємства, які враховуються для визначення об’єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухобліку, та інших документів, встановлених розділом II ПК (п. 138.2 ПК).

Тобто для віднесення до складу податкових витрат на рекламу вона повинна містити інформацію про підприємство (найменування, телефон, адреса тощо) і про товари (роботи, послуги), які реалізує (пропонує) таке підприємство.

Отримання послуг з виготовлення та розміщення реклами для підтвердження витрат повинно бути оформлено відповідними документами, а саме:

  • наказом керівника підприємства про проведення рекламної кампанії щодо товарів, що продаються таким платником податку;
  • договором з виробником (розповсюджувачем) реклами;
  • актом виконання робіт.

Залежно від способу розміщення реклами для підтвердження її зв’язку з господарською діяльністю підприємства, крім вищенаведеного, необхідно мати примірник друкованого видання з розміщеним оголошенням, примірник касети з розміщеним рекламним роликом тощо.

При встановленні зовнішньої реклами слід дотримуватись чинних нині Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою КМУ від 29.12.2003 №2067, які передбачають також отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами.

Що стосується віднесення до складу податкових витрат на проведення передпродажних та рекламних заходів щодо товарів, які у подальшому реалізуються за договорами комісії, слід зазначити таке. За договором комісії одна сторона (комісіонер) зобов’язується за дорученням другої сторони (комітента) за плату вчинити один або кілька правочинів від свого імені, але за рахунок комітента. Істотними умовами договору комісії, за якими комісіонер зобов'язується продати або купити майно, є умови про це майно та його ціну. Майно, придбане комісіонером за рахунок комітента, є власністю комітента.

Тому підтвердним документом для віднесення витрат на проведення передпродажних та рекламних заходів стосовно товарів, які продаються за договорами комісії, до складу податкових витрат, крім вищенаведених, є також договір комісії, за яким ТОВ є комітентом.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Подання звіту за формою № ЗВР-1

Якщо суб’єкт господарювання у встановлений строк не подав обов’язкової звітності про використання РРО, КОРО та РК, це є підставою для фактичної перевірки платника. Тому, аби не потрапити в халепу, вам потрібно визначитися, чи маєте ви подавати звітність про використання КОРО та РК
20630

Туристичний збір в Україні: за якими правилами сплачувати

За якою ставкою справляти туристичний збір 2025, чи подавати декларацію, якщо діяльність не проводилася, які документи підтверджують звільнення від сплати туристичного збору, чи може туристичний збір сплатити туроператор, як бути з туристичним збором платнику єдиного податку — в огляді
56268

Заява на звільнення працівника: зразок, оформлення 2025

Звільнення працівника — питання не тільки кадрове, але й бухгалтерське. Адже бухгалтер бере участь в оформленні звільнення працівника й долучається до кадрових документів. У консультації — про бухгалтерський погляд на звільнення, зразок наказу про звільнення та заяви на звільнення працівника
182776

Мінімальна зарплата 2026: скільки платитимуть, як зміняться податки й «чисті» виплати

Мінфін підготував проєкт Бюджетної декларації на 2026-2028 рік, яка передбачає збільшення соціальних стандартів. Якою буде мінімальна заробітна плата у 2026 році та на які показники вона вплине — розраховуємо
158

Проводимо дисконтування заборгованості

Дисконтування з’явилося у практиці бухгалтерів порівняно недавно — після змін у НП(С)БО. Що це таке, як визначити ставку дисконту, як впливає на податки та як обліковувати — зібрали пояснення й приклади. Також розповідаємо, коли дисконтування не потрібне
132859

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді