Робоча ситуація дня

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Податкову накладну за операціями роздрібного продажу бензину виписано на підставі чеків РРО у лютому, а зареєстровано в реєстрі податкових накладних у наступному місяці. У якому періоді покупець бензину може відобразити її в кредиті — лютому чи березні?

Строки реєстрації податкових накладних у Реєстрі та в Єдиному реєстрі податкових накладних

Податкову накладну за операціями роздрібного продажу бензину виписано на підставі чеків РРО у лютому, а зареєстровано в реєстрі податкових накладних у наступному місяці. У якому періоді покупець бензину може відобразити її в кредиті — лютому чи березні?

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку — продавець зобов’язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) не пізніше 15-ти календарних днів, наступних за датою їх складання.

При цьому слід зауважити, що згідно з пунктом 11 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України (ПК) з 01.01.2012 реєстрації підлягають податкові накладні, у яких сума ПДВ в одній податковій накладній становить понад 10 тис. грн. Також з 01.01.2012 всі податкові накладні, виписані при здійсненні операцій з постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, підлягають включенню до ЄРПН незалежно від розміру ПДВ в одній податковій накладній.

Відповідно до пункту 201.4 ПК податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов’язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця.

Згідно з вимогами Порядку ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 17.12.2012 №1340, облік виданих податкових накладних проводиться у Реєстрі продавця датою складання податкової накладної, а покупець може зареєструвати податкову накладну датою її отримання.

Тобто продавець повинен врахувати податкові зобов’язання в декларації за лютий, а покупець може включити суму ПДВ до податкового кредиту декларації за той податковий період, коли буде фактично отримано податкову накладну.

Оскільки строк подання декларації з ПДВ та Реєстру виданих та отриманих податкових накладних за лютий до податкового органу — не пізніше 20 березня, покупець може включити податкову накладну до закриття Реєстру за лютий останнім днем місяця та, відповідно, до декларації з ПДВ за лютий.

Якщо цього не зробити, податковий кредит слід відобразити в Реєстрі та декларації з ПДВ за березень (за датою отримання податкової накладної). Відповідальність покупця у цьому випадку не передбачено.

Податковий кредит, сформований на підставі такої податкової накладної, декларується у рядку 10.1 податкової декларації з ПДВ та розшифровується у розділі II додатка 5 «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» до податкової декларації з ПДВ із зазначенням періоду виписки.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50534

Типові помилки у розрахунку відпускних

Складність розрахунку відпускних у тому, що вони залежить від середньоденної зарплати, на яку впливають доходи за минулі місяці. Помилка у сумі виплат за розрахунковий період з легкістю перетворюється на помилкову суму відпускних. Що треба перевірити, аби виправити помилку — розповімо у консультації
75812

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13250

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67090

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді