Оподаткування ПДВ господарської діяльності нерезидентів та операцій з поставки їх послуг

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Представництво нерезидента, що не має статусу юрособи, може бути зареєстроване як платник ПДВ, і на нього поширюються норми Податкового кодексу України (ПК), передбачені для платників ПДВ

Представництво нерезидента, що не має статусу юрособи, може бути зареєстроване як платник ПДВ, і на нього поширюються норми Податкового кодексу України (ПК), передбачені для платників ПДВ. Якщо нерезидент не відкриває постійного представництва в Україні, облік операцій з таким нерезидентом має певні особливості, а саме:

  • операцією з поставки товарів таких нерезидентів може бути лише ввезення товарів на митну територію України покупцем таких товарів (резидентом);
  • якщо місце постачання послуг нерезидентом розташоване на митній території України, особою, відповідальною за нарахування та сплату податку до бюджету, є отримувач послуг (п. 180.2 ПК).

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

Крім цього, податківці нагадали про особливості оподаткування операцій з поставки послуг нерезидентами на митній території України.

Сума нарахованого ПДВ включається до складу податкових зобов’язань отримувача таких послуг у його декларації за відповідний звітний (податковий) період. Отримувач складає податкову накладну (яка є підставою для віднесення сум ПДВ до податкового кредиту наступного звітного періоду). Податкова накладна складається в одному примірнику і залишається в отримувача послуг та не підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (незалежно від зазначеної в ній суми ПДВ).

Якщо отримувач послуг не зареєстрований як платник ПДВ, то він прирівнюється до платника ПДВ для застосування правил розділу V ПК у частині сплати податку, стягнення податкового боргу та притягнення до відповідальності за правопорушення у сфері оподаткування. Такі особи подають до податкової Розрахунок податкових зобов'язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими як платники податків, на митній території України. Форма Розрахунку затверджена наказом Мінфіну від 25.11.2011 №1492. Розрахунок подається тільки за той звітний (податковий) період (календарний місяць), у якому були отримані такі послуги.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50535

Типові помилки у розрахунку відпускних

Складність розрахунку відпускних у тому, що вони залежить від середньоденної зарплати, на яку впливають доходи за минулі місяці. Помилка у сумі виплат за розрахунковий період з легкістю перетворюється на помилкову суму відпускних. Що треба перевірити, аби виправити помилку — розповімо у консультації
75812

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13251

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67092

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді