Робоча ситуація дня

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Коли і які податки має сплатити фізична особа (засновник) у разі продажу частки у статутному фонді підприємства, якщо за умовами нотаріально завіреного договору сума за корпоративні права буде отримана продавцем — фізособою не відразу, а щоквартально рівними частинами? Хто є податковим агентом при отриманні інвестиційного прибутку?

Оподаткування інвестиційного прибутку

Коли і які податки має сплатити фізична особа (засновник) у разі продажу частки у статутному фонді підприємства, якщо за умовами нотаріально завіреного договору сума за корпоративні права буде отримана продавцем — фізособою не відразу, а щоквартально рівними частинами? Хто є податковим агентом при отриманні інвестиційного прибутку?

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

Відповідно до пункту 164.1 Податкового кодексу України (ПК) загальний оподатковуваний дохід — це будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду.

До складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається інвестиційний прибуток від проведення платником податку операцій з цінними паперами, деривативами та корпоративними правами, випущеними в інших, ніж цінні папери, формах (пп. 164.2.9 ПК).

Підпунктом 170.2.1 ПК визначено, що облік загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами ведеться платником податку самостійно, окремо від інших доходів та витрат. Для цілей оподаткування інвестиційного прибутку звітним періодом вважається календарний рік.

Загальний фінансовий результат операцій з інвестиційними активами визначається як сума інвестиційних прибутків, отриманих платником податку протягом звітного (податкового) року, зменшена на суму інвестиційних збитків, понесених платником податку протягом такого року (абз. другий пп. 170.2.6 ПК).

Обов’язок податкового агента під час виплати платнику податку доходу за придбані у нього інвестиційні активи запроваджено лише для професійного торговця цінними паперами, включаючи банк. Однак це не звільняє платника податку від обов'язку декларування результатів усіх операцій з купівлі та продажу інвестиційних активів, здійснених протягом звітного (податкового) року.

Отже, якщо внаслідок укладання договору купівлі-продажу інвестиційного активу виникає інвестиційний прибуток за наслідками звітного (податкового) року фізична особа, яка його отримала, повинна надати податкову декларацію про отримані доходи до 1 травня року, що настає за звітним, та сплатити податок на доходи фізичних осіб за ставками 15% та/або 17%.

Крім того, при нотаріальному посвідченні договору про продаж частки корпоративних прав, справляється державне мито відповідно до підпункту «д» пункту 3 статті 3 Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито» від 21.01.1993 №7-93, як за посвідчення інших договорів, що підлягають оцінці, тобто 1 відсоток суми договору, але не менше 1 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50535

Типові помилки у розрахунку відпускних

Складність розрахунку відпускних у тому, що вони залежить від середньоденної зарплати, на яку впливають доходи за минулі місяці. Помилка у сумі виплат за розрахунковий період з легкістю перетворюється на помилкову суму відпускних. Що треба перевірити, аби виправити помилку — розповімо у консультації
75813

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13251

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67092

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді