Збір з підприємців за спецвикористання води

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Узагальнено норми щодо використання води суб’єктами господарювання для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб

Узагальнено норми щодо використання води суб’єктами господарювання для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб.

Водокористувачі, які використовують воду для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та платників єдиного податку не є платниками збору за спеціальне використання води, якщо обсяги такої води були використані ними для задоволення виключно вищезазначених потреб. Санітарно-гігієнічні потреби полягають у використанні води в туалетних, душових, ванних кімнатах і умивальниках та використанні для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані.

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

Якщо вода використовується зазначеними суб’єктами як для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, так і задоволення будь-яких інших потреб, такі водокористувачі сплачують збір на загальних підставах за весь обсяг фактично використаної води з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання.

Окрема увага приділена питанню справляння збору за спеціальне використання води при наданні приміщень в оренду.

Зокрема, не сплачують збір:

  • орендодавець та орендар (у т. ч. єдиноподатник), який при здійсненні господарської діяльності використовує воду для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, має дозвіл на спеціальне водокористування (договір на поставку води з водокористувачем — постачальником води) та надає в оренду власне приміщення (нежитлове або житлове) іншому суб’єкту господарювання (у т. ч. єдиноподатнику);
  • орендар (у т. ч. єдиноподатник), який використовує воду для задоволення виключно власних питних і санітарно–гігієнічних потреб.

Якщо орендар не має окремого дозволу на спецводокористування, використовує воду на інші, ніж власні питні та санітарно-гігієнічні потреби, сплачувати збір буде водокористувач — орендодавець приміщення за весь фактичний обсяг її використання (у т. ч. за фактичний обсяг води, використаної орендарем), навіть якщо сам орендодавець, використовує воду для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб.

Податківцями визначено базовий податковий (звітний) період для збору, який дорівнює календарному кварталу.

Так, юридичні особи, фізичні особи — підприємці та платники єдиного податку, які використовують воду для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, не є платниками збору, а отже можуть не подавати податкову звітність щодо збору починаючи з ІІІ кварталу 2012 року.

Податківці, посилаючись на вимоги пункту 291.5 Податкового кодексу України, наголошують, що суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність з продажу легкових автомобілів, кузовів до них, причепів та напівпричепів, мотоциклів, тобто підакцизних товарів, що відповідають класам 50.10 та 50.40 ДК 009:2005, не можуть застосовувати спрощену систему оподаткування.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50535

Типові помилки у розрахунку відпускних

Складність розрахунку відпускних у тому, що вони залежить від середньоденної зарплати, на яку впливають доходи за минулі місяці. Помилка у сумі виплат за розрахунковий період з легкістю перетворюється на помилкову суму відпускних. Що треба перевірити, аби виправити помилку — розповімо у консультації
75813

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13251

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67092

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді