Що потрібно для переходу на спрощену систему оподаткування

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Для переходу або обрання спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання повинен

Податківці нагадали, що для переходу або обрання спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання повинен подати заяву до органу ДПС за місцем своєї реєстрації з розрахунком доходу за попередній календарний рік.

Перехід можливий тільки за умови дотримання вимог, встановлених Податковим кодексом для кожної з груп платників єдиного податку.

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

Новостворені суб’єкти господарювання повинні подати заяву про обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку.

Для груп 1–2 — до кінця місяця, у якому вони були зареєстровані; такі підприємці вважатимуться платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому виписано свідоцтво платника єдиного податку.

Для груп 3–6 — протягом 10-ти днів з дня державної реєстрації; будуть платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

Для суб’єктів господарювання, які утворюються в результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податку, що має непогашені податкові зобов’язання чи податковий борг, які виникли до такої реорганізації, повинні надати відповідну заяву не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Ці платники податків вважатимуться платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснено погашення податкових зобов’язань чи податкового боргу.

Платники інших податків і зборів також можуть перейти на спрощену систему оподаткування. Для цього вони повинні не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу надати заяву до органу ДПС. Такі суб’єкти господарювання можуть здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року і тільки за умови дотримання на протязі календарного року, що передує періоду переходу, вимог, встановлених для окремих груп платників єдиного податку.

Податківці відзначили, що вже видане Свідоцтво платника єдиного податку є безстроковим. Таким чином, суб’єкту господарювання — спрощенцю не потрібно вносити зміни до Свідоцтва (зміна видів діяльності згідно КВЕД-2010, місця проведення торгівельної діяльності тощо), заява до податкової не подається.

Для відмови від застосування спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання повинен подати заяву про це до органу ДПС. Заява подається не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року).

При цьому, якщо у суб’єкта господарювання відсутні непогашені податкові зобов’язання чи податковий борг з єдиного податку та/або інших податків і зборів, які сплачують платники єдиного податку відповідно до норм ПК, він вважатиметься платником інших податків і зборів з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50536

Типові помилки у розрахунку відпускних

Складність розрахунку відпускних у тому, що вони залежить від середньоденної зарплати, на яку впливають доходи за минулі місяці. Помилка у сумі виплат за розрахунковий період з легкістю перетворюється на помилкову суму відпускних. Що треба перевірити, аби виправити помилку — розповімо у консультації
75813

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13252

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67094

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді