Оприлюднено судову позицію щодо відповідності норм у сфері збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини, а саме, використаних тари і пакувальних матеріалів вимогам антимонопольного законодавства.
Так, чинні нормативно-правові акти зобов’язують суб’єктів господарювання, які використовують в Україні тару і пакувальні матеріали або імпортують їх разом з продукцією, забезпечити її утилізацію або укласти договір про організацію такої утилізації.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Але це не обмежує відповідних суб’єктів у проведенні самостійної діяльності з утилізації та вчинення інших дій щодо забезпечення утилізації, в т. ч. і укладання відповідних договорів з іншими суб’єктами господарської діяльності. Тобто укладення договору зі спеціалізованою «утилізаційною» компанією є не єдиним можливим варіантом дій імпортера при здійсненні митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалах.
При цьому імпортер не зобов’язаний двічі укладати договори на утилізацію щодо одного й того ж пакувального матеріалу. Уклавши договір з організації збирання, заготівлі та утилізації тари і пакувальних матеріалів зі спеціалізованою компанією, імпортер не зобов’язується також укладати жодних додаткових договорів, оскільки умовами договору з цією компанією передбачено її обов’язок здійснювати виконання умов договору шляхом укладання угод про утилізацію відходів замовника з відповідним підприємством.
Отже, суб’єкт господарської діяльності має альтернативні варіанти виконати вимоги законодавства щодо забезпечення приймання та утилізації тари і пакувальних матеріалів.
Не встановлено обмежень і щодо кола суб’єктів надання послуг по утилізації відходів.
Адже з вищезазначеною компанією укладається лише договір щодо організації збирання, заготівлі та утилізації тари і пакувальних матеріалів. Вона самостійно не буде проводити всі вищезазначені операції, а буде організовувати цю діяльність шляхом проведення тендеру серед суб’єктів господарювання, які мають ліцензії на провадження господарської діяльності по збиранню, заготівлі та утилізації тари і пакувальних матеріалів.
Таким чином, при аналізі чинних законодавчих норм у сфері поводження з відходами (вторинною сировиною), судом не виявлено порушення вимог антиконкурентного законодавства, зокрема, стосовно суб’єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності тару.